24 Mayıs 2011 Salı

SEMİZOTU SALATASI




 Dün havanın çok güzel olmasını da fırsat bilerek oğlumla beraber semt pazarına gittik,ben çarşı pazar alışverişini kendim gidip tek tek inceleyerek almaktan hoşlanıyorum.İyi ki gitmişim yoksa aklımda semizotu yoktu,taze taze tezgahlarda yerini almış olan semizotunu görünce hemen aldım ve salatasını yaptım.Bu faydalı ve hem çiğ hem de pişmiş halde bir çok tarifte kullanılabilen narin sebze her yerde yetişebildiğinden çok iyi yıkamak gerekiyor mümkünse sirkeli suda bekletmek olası hastalıkları önlemek açısından çok önemli.



Malzemeler : 1 demet semizotu
                      1 adet orta boy kuru soğan
                      1 adet kırmızı biber
                      2 adet domates
                      Zeytinyağı,nar ekşisi,tuz
                      Pul biber(İsteğe bağlı)

  • Semizotlarını bol suda yıkayalım,sirkeli suda 15 dakika bekletip süzelim.
  • Semizotlarını iri iri,soğanları yarım ay,kırmızıbiberi halka halka doğrayalım.
  • Domatesleri küp küp keselim.
  • Tüm malzemeyi salata kabına alalım.
  • Sosu için nar ekşisi,tuz ve zeytinyağını karıştıralım ve salatanın üzerine dökelim.
  • Salatayı sebzeleri ezmeden ve sulandırmadan hafifçe karıştırıp servis yapalım.
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. semizotunun o buruk ekşi tadını çok severim ben.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Bence beyaz peynir ve limon da yakışır dı bu salatanın üstüne.Elinize sağlık..

    YanıtlaSil