5 Ağustos 2011 Cuma

PATATES PÜRESİ

  Yemek davetlerinde et ve tavuk yemeklerinin yanında püreyi,patates kızartmasından veya fırın patatesten daha şık buluyorum.Ayrıca içerisinde tereyağı olsa da kızartmadan daha hafif ve sağlıklı.Dün tarifini verdiğim kuzu pirzola ile servis yaptım,çok uyumlu bir ikili oldu.




 


  Malzemeler : 1 kg.patates (5 adet irice patates)
                        2 çorba kaşığı tereyağı
                        1 su bardağı süt
                        Tuz,karabiber
 


  • Patatesleri soyup dörde bölelim ve tencereye alalım,üzerini çok hafif geçecek kadar su doldurup,1 çay kaşığı tuz ilavesi ile yumuşayana kadar haşlayalım.
  • Patatesleri süzelim,tencereye tereyağını alıp ateşe oturtalım,yağ eriyince patatesleri ekleyip ezme aleti veya blendırla ezelim.
  • Üzerine sütünü ilave edip orta ateşte karıştırarak pişirelim.
  • Koyulaşmaya başlayınca karabiber ve azsa tuz ilave edelim,karıştırıp altını kapatalım.

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık.Pirzolanın yanına çok güzel bir garnitür olmuş.Püreyi çocuk,büyük herkes sever zannederim.Sanki mideyi yormayan bir yemek gibi geliyor bana.Ramazanda çok güzel bir seçim.

    YanıtlaSil
  2. ben yanında bir şey olmasada çok severim patates püresini canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. off patetsin her türlüsünü çok severim pürede çok güzel olur et yemeklerinin yanında özellikle

    çok güzel görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil