10 Haziran 2011 Cuma

KURU MEYVELİ KEK

   Geçenlerde şu an adını hatırlamadığım bir blogda gördüm,blog sahibi bir sene boyunca tam 365 yazı yazmış,her güne bir yazı,ne güzel.Ben her yeni ayda "Bu ay her gün bir yazı yazacağım"diyorum ama nerdeee... Mutlaka bir mani çıkıyor ve hedefimin gerisinde kalıyorum.Bazen de sanki son romanım üzerinde çalışıyormuşum gibi!:) iki kelimeyi bir araya getiremiyorum,iyi ki öyle bir çabam yok "teşekkür" sayfasında takılıp kalacakmışım demek ki.






   Oğluma sürpriz olsun diye,kalktım O'na sevdiği kekten yaptım:))İçi nemli nemli,yumuşacık,bol kuru meyveli ve sevgi dolu kekten bir  bardak süt eşliğinde keyifle yemesi beni de keyiflendirdi.İçinde üç çeşit kuru meyve var ve hepsi de yüksek oranda şeker içerdiğinden normal keklerden daha az şeker ilave ediliyor.




  Malzemeler : 3 yumurta
                        1 su bardağı toz şeker
                        1 su bardağı sıvı yağ
                        1 su bardağı yoğurt
                        3 su bardağı un
                        1 kabartma tozu
                        1 vanilya
                        10 adet kuru incir
                        10 adet kuru kayısı
                        1 avuç kuru üzüm
  • İncir,kayısı ve üzümü yarım saat ılık suda bekletip,süzelim.
  • Fırını 175 dereceye ayarlayalım.
  • İncir ve kayısıları 4-5 parçaya kesip,1 çorba kaşığı unla harmanlayalım.
  • Yumurtaları şekerle iyice köpürene kadar çırpalım.
  • Yoğurt,sıvı yağ ekleyip karıştıralım.
  • Vanilya,kabartma tozu ve un ekleyip çırpalım.
  • Kuru meyveleri ekleyip hafifçe karıştıralım.
  • Yağlanmış kek kalıbına hamuru boşaltalım ve fırına verelim.
  • Kürdanla pişip pişmediğini kontrol edip,kürdan temiz çıkınca fırını kapatalım.
  • Keki kalıptan çıkarmadan ılıtıp,daha sonra çıkaralım.
  • Afiyet olsun.

                        

2 yorum: