19 Haziran 2011 Pazar

SELANİK (YENİCELİ) KÖFTESİ

  Buzdolabından közlemek için patlıcan çıkardığımda köfte yapmak aklımın ucundan bile geçmiyordu.Patlıcanları ocağa  koydum,onlar közlenirken internette bir tur atmaya karar vermiştim ki közlenmiş patlıcan ve kıyma karışımında oluşan bir köfte tarifine rastladım."Allah Allah,olur mu acaba?"diyen iç sesime,yine aynı iç sesim "közlenmiş patlıcanı kıyma ile buluşturduğun başka tarifler var,neden bir de köfte olmasın?diye cevap verdi.Ben de hak verdim ve kıymayı da çıkardım.Kıyma çözülürken bu sefer köftenin gerçekten Selanik tarifi olup olmadığını merak ettim,birkaç sitede daha aynı isimle görünce orijinal olduğuna karar verdim.Sonuç olarak köfteyi yedikten sonra iyi ki denemişim dedim,sadece ben değil ev halkı da çok beğendi,hemen değil ama galiba tekrar yapacağız:))






Benim yaptığım ölçülerle 9-10 adet köfte çıkıyor,siz kişi sayısına göre ölçüleri artırabilirsiniz.


 Malzemeler : 2 adet orta boy közlemelik top patlıcan
                       250 gr.az yağlı kıyma
                       1 yumurta
                       1 çorba kaşığı tepeleme un
                       Tuz,karabiber,pul biber
                       Sıvı yağ


  • Patlıcanları çatalla bir kaç yerinden delip ocakta veya fırında közleyelim.
  • Kıymayı teflon tavada yağ koymadan kavuralım,tuz ve baharat ekleyelim.
  • Közlenen patlıcanların kabuklarını soyup ezelim,suyunu süzelim.
  • Üzerine kavrulmuş kıyma,yumurta,un ekleyip yoğuralım(Kıvamı mücver hamuru kıvamında oldu.)
  • Kızartma tenceresine sıvı yağ ekleyip ısıtalım.
  • Köfte harcından kaşık yardımı ile alıp köfte şekli vererek ısınan yağa koyup kızartalım.
  • Köfteler kızarınca havlu kağıda alıp fazla yağını çektirelim ve servis yapalım.
  • Afiyet olsun.






                       

5 yorum:

  1. canım köftelerin çok hoşuma gitti çok değişik geldi bana tarifini aldım mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık arkadaşım mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  2. Çok nefis bir tarif.Babaannem yapardı.Diyete başladığım için yağda kızartmadan fırında pişirmeyi deneyeceğim.Eline sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Canım mutlu pazarlar ellerine sağlık çok leziz olmuş köfteler.Pat
    lıcan aşığı biri olarak çok beğendim sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. köfteler nefis görünüyor canım.o tabağın hepsini yiyebilirim.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. çok sevdim bu tarifi ellerine sağlık

    YanıtlaSil