11 Nisan 2011 Pazartesi

BRUSCHETTA


 
  Okunuşu "brusketta" olan bu lezzetli tarif, İtalya'da bir başlangıç yemeği,öğleden sonra atıştırmalık veya tek başına hafif bir öğün olarak yeniyor.Ben de bu pazar kahvaltıda ev halkına bruschettayı en çok tercih edilen tarifiyle hazırladım yani domates ve fesleğenli.Tarif hazırlarken taze fesleğen daha etkili bir aroması olması nedeniyle tercih ediliyor ama evde olmadığından ben kuru fesleğen ekledim.Domatesin içerisine kimi tariflerde ince kıyılmış soğan da ekleniyor ben tercih etmedim zaten yeterince sarımsak var içinde ama közlenmiş biber koydum,güzel bir lezzet verdi.Üzerine peynir koymak isteğe bağlı ben çok yakıştırdğımdan kaşarla süsledim,orijinalinde mozzarella veya parmesan peyniri konuyor.Ekmek olarak aslına sadık kalacaksanız köy ekmeği veya tam buğday ekmeği kullanmalısınız,kepek ekmeğiyle de yapabilir ya da evdeki bayatlamış beyaz ekmekleri değerlendirebilirsiniz.



   La Cucina Italiana’nın Temmuz sayısında Bruschetta hakkında verilen bilgi şu şekilde:
“15. yüzyıldan bugüne dek İtalya’nın Toskana bölgesinde fettuna olarak, Roma mutfağında ise bruscare olarak adlandırılan klasik bir italyan lezzetidir. İtalya’da kuzey, güney, doğu ve batı bölgelere göre farklılık göstermekle birlikte Toskana bölgesinde klasik bruschetta tarifi, kızarmış ekmeğin üzerine sarımsak sürülüp zeytinyağı gezdirildikten sonra tuz ve karabiber serpilerek hazırlanır. Günümüzde bruschetta, klasik tarifine ek olarak jambon, füme somon, ançüez, közlenmiş sebze, çekirdeği çıkartılıp küp şeklinde kesilmiş domates ve mozzarella peyniri gibi malzemelerle zenginleştirilip taze fesleğen, kekik ve biberiye gibi baharatlarla tatlandırılarak çeşitlendirilir.”

  Malzemeler : 4 dilim ekmek
                        4 adet orta boy domates
                        2 adet kırmızı biber
                        4 diş sarımsak
                        Fesleğen (mümkünse taze)
                        1 çorba kaşığı balsamik sirke
                        Zeytinyağı,tuz
                        4 dilim kaşar peyniri
  • Öncelikle ekmekleri fırın ızgarasında veya tost makinasında 5-6 dakika kızartalım.Her iki tarafı da eşit kızarsın.
  • 2 diş sarımsağı ikiye kesip kızarmış ekmeklerin her birine 1/2 sarımsak sürelim.Ekmekler kızardığından sarımsakları sürdüğünüzde rende görevi görecektir.
  • Sarımsaklanan ekmeklerin üzerine 1'er çorba kaşığı kaliteli sızma zeytinyağı gezdirelim.
  • Kırmızı biberleri közleyip,soyalım ve küp doğrayalım.
  • Domateslerin kabuklarını soyup küp doğrayalım,fazla sulandırmamaya çalışalım,bibere ekleyelim.
  • Kalan 2 diş sarımsağı ince kıyıp biber ve domateslere ekleyelim.
  • Fesleğen,tuz,balsamik sirke ilave edip karıştıralım.
  • Ekmeklerin üzerine suyunu süzerek malzemeyi paylaştıralım.
  • Kaşar dilimlerini yerleştirip önceden ısınmış 200 derecede kaşarlar çok hafif eriyene kadar fırınlayalım ve sıcak sıcak servis yapalım.
  • Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder