4 Nisan 2011 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA


  Kabul ediyorum sarma yapmak zaman isteyen bir iş ben de zaten sık sık böyle meşakkatli yemekler yapmıyorum.Arada sırada yaparsam da yemeğe kıyamıyorum hiç bitmesin istiyorum:))Siz de eğer fırsat bulur da denerseniz ortaya çıkan lezzet hem sizi hem de ikram ettiklerinizi çok  memnun edecek eminim.
  Evde annemin verdiği salamura yaprak vardı,onları akşamdan suya koydum,fazla tuzu gitti.Yapraklar tazeden toplanıp salamura yapıldığı için haşlamadım.



  Sarmalar piştikten sonra çektiğim resimleri hiç beğenmedim ama yemek saati olduğu için resim çekmeyi bıraktım.



  Malzemeler : 250 gr.asma yaprağı
                        1 su bardağı pirinç
                        2-3 adet kuru soğan
                        1 yemek kaşığı dolusu dolmalık fıstk
                        2 yemek kaşığı dolusu kuş üzümü
                        1/2 demet maydanoz
                        1/2 demet dereotu
                        1/2 demet nane(yoksa 1 tatlı kaşığı kuru nane)
                        1'er çay kaşığı yenibahar,tarçın,toz şeker
                        1'er çay kaşığı karabiber,tuz(Yaprağınız salamura ise tuzunu çok koymamalısınız.)
                        1 adet yuvarlak dilimlenmiş limon
                        1 su bardağı sıcak su
                        1,5 çay bardağı zeytinyağı
  • Soğanları ince yemeklik doğrayıp,dolmalık fıstıkla beraber 1/2 çay bardağı zeytinyağında sararana kadar çevirelim.
  • Pirinçleri ekleyip 3-4 dakika kavuralım.
  • Yenibahar,tarçın,şeker,karabiber,tuz,1/2 çay bardaı zeytinyağı ve sıcak su ekleyip tencerenin kapağını kapatalım,iç malzemesi suyunu çekince altını kapatalım,5 dakika demlensin.
  • Maydanoz,dereotu ve naneyi ince kıyalım,iç malzemesine ekleyelim.
  • Yaprakların parlak kısımları dışta kalacak şekilde serip iç malzemesinden koyalım ve gevşek olmayacak şekilde saralım.
  • Tencerenin dibine bir kaç tane  boş yaprak serelim ki sarmalar dibine tutmasın.
  • Sarmaları düzgünce dizelim.Üzerine 1/2 çay bardağı zeytinyağı gezdirelim,dilimlenmiş limonları dizelim en üste bir kapak kapatalım,sarmalar pişerken dağılmasın.
  • 1,5 su bardağına yakın su gezdirelim,tencerenin kapağını kapatıp,kaynayana kadar yüksek ateşte daha sonra kısık ateşte yaklaşık yarım saat pişirelim.
  • Pişip pişmediğini kontrol edip,altını kapatalım.
  • Arzuya göre ılık veya soğuk servis yapalım.
  • Afiyet olsun.



                       
                        

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık .Yaprak sarma olur da yemeden durulur mu. Boynuz kulağı çoktan geçmiş.Hem kalınlığı hem de rengi çok iştah açıgı görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Aman efendim,estağfurullah.Daha kırk fırın ekmek yemek gerek o ustalığa erişebilmek için.Naçizane çabalıyoruz işte..:))

    YanıtlaSil