23 Nisan 2011 Cumartesi

KADINBUDU KÖFTE



  Kadınbudu köfte hem soğuk hem de sıcak yenebilen bir yemek.Biraz ağır olduğu gerçek ama kimsenin hayır diyemediği bir lezzeti var.Bizim evde de severek yeniyor.Önceki  günden kalan pirinç pilavınız varsa bu sayede değerlendirebilirsiniz, yeniden pirinç haşlamanıza gerek yok.


  Malzemeler : 300 gr.yağsız kıyma(dana-kuzu karışık kullandım.)
                        1 kahve fincanı pirinç
                        1 adet kuru soğan
                        1/2 demet maydanoz
                        1'er çay kaşığı tuz,karabiber,kırmızıbiber ( Ben 1 çay kaşığı köfte baharatı da ekledim.)
                        3 yumurta(1 tanesi köfte harcına,2 tanesi kızartmak için)
                        Galeta unu,Sıvı yağ
  • Soğanı ince kıyalım.
  • Tavaya soğan ve kıymanın yarısını alıp 1 kaşık sıvı yağ ilavesiyle kavuralım.
  • Pirinci ayrı bir yerde iyice haşlayalım,maydanozu kıyalım.
  • Kavrulmuş harcı,haşlanan pirinci,çiğ kıymayı,maydanozu,1 yumurtayı,tuz ve baharatları derin bir kapta iyice yoğurup,buzdolabında 1/2 saat dinlendirelim.
  • Dinlenen harcı alıp,oval şekilli köfteler hazırlayalım.
  • Köfteleri önce galeta ununa sonra çırptığımız yumurtaya bulayıp,kızgın yağda kızartalım.
  • Kızaran köfteleri önce havlu kağıt serili tabağa alalım,fazla yağını havlu kağıt emsin,daha sonra servis yapalım.
  • Afiyet olsun.


4 yorum:

  1. Canım tadını çok severim ama ismini hiç sevmem bu leziz köftenin ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. İlginç isminin tarihçesini araştırdım ama herhangi bir bilgi bulamadım maalesef.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. cnm ellerine sağlık köfte olur da seilmez mi:)

    YanıtlaSil
  4. Pratik ama bir o kadar da lezzetli,Çok ta iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık.Çok öpüyorum,

    YanıtlaSil