15 Mart 2011 Salı

MEYVE SALATASI


  Havaların ısınıp ,baharın yüzünü gösterdiği bu günlere hepimiz formda girmek istiyoruz.O nedenle kışın yediğimiz ağır yemekler yerini artık daha sağlıklı,sebze-meyve ağırlıklı hafif yiyeceklere bırakıyor.Aslında meyve salatası kışın da yemeklerden sonra tatlı yerine tercih edilebilecek bir seçenek.Zaten yaz meyveleri henüz çıkmadığı için ben de kış meyvelerinden bir kombinasyon yaptım.Meyve çeşitleri herkesin evindeki malzemelere ve zevkine göre değişiklik gösterecektir.

  Ben kivi,muz,elma,portakal ve havuç kullandım.Hemen yenmeyecekse elma ve muzu limonla hafifçe ovalayın,kararmasınlar.Elmaların kabuklarını soymadım daha vitaminli olduğu için ama yine de tercih sizin.Kaselerin ağız kısımlarını hafifçe ıslatıp şekere buladım, hoş göründü.Muzları dilimleyip kasenin kenarlarına dizdim,diğer meyveleri ufak doğrayıp muzların ortasına doldurdum.Üzerini nane yaprakları ile süsledim.Nanenin rayihası meyvelerle çok uyumlu,yerken ağzınızda çok güzel bir ferahlık kalıyor.Sıcak yaz günlerinde meyve salatasını hazırladıktan sonra buzdolabında soğutursanız daha serinletici olur.


1 yorum: