16 Nisan 2012 Pazartesi

LEBENİYE ÇORBASI


   Bu sabah gök gürültüleri ve çakan şimşekler eşliğinde bardaktan boşanırcasına yağan yağmurla uyandık.Üstüne bizim evin canlı alarmı küçük oğlumun sesi yükseldi,her günkü gibi saatin altı buçuk olduğunu haber verdi."Yağmurlu,kapalı bir hava,hemen kalkmayayım,biraz sabah keyfi yapayım" deme lüksüm olamıyor maalesef.Kalkıp paşanın acıkan karnını doyurdum,sonra isteği üzerine oturup oyun oynadık.Benden sıkılıp tek başına oynamaya başlayınca fırsattan istifade tarifimi yazayım dedim.

   Lebeniye çorbası Gaziantep mutfağına Ortadoğu mutfağından gelmiş lezzetli ve besleyici bir çorba.Köfteleri biraz el oyalayıcı gelebilir ama sonuca değer.Çocuklarım yoğurtlu çorbaları çok  sevdiğinden zevkle içiyorlar.
Tarifimi "Çorbalar Etkinliği"ni düzenleyen Çaçaron bloğa ve "Yöresel Lezzetler Etkinliği"ni düzenleyen Safiye'ye gönderiyorum.

   Hepinize  güzel,mutlu bir hafta dilerim,sevgiyle kalın.




Malzemeler : 300 gr.az yağlı kıyma
                    1 su bardağı haşlanmış nohut
                    1/2 su bardağı pirinç
                    8 su bardağı su
                    1,5 kase yoğurt
                    1 yemek kaşığı tepeleme un
                    1 yumurta
                    Tuz,karabiber,nane
                    1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
                    3 yemek kaşığı sıvı yağ

  • Kıymaya tuz,karabiber ilave edip yoğuralım ve fındık büyüklüğünde köfteler yuvarlayalım.
  • Köfteleri yapışmamaları için unlayalım.
  • Yapışmaz tavada 1 yemek kaşığı sıvı yağla köfteleri kızartalım.
  • Tencereye su ve pirinci alalım,pirinçler yumuşayana kadar pişirelim,sonra nohudu ve köfteleri ilave edelim.
  • Ayrı bir tencereye yoğurt,un ve yumurtayı alalım,biraz tuz ilave edelim,ocakta sürekli karıştırarak ısıtalım,kaynama noktasına gelince çorbaya karıştırarak ilave edelim,tuzunu ayarlayalım,bir taşım kaynatıp ocaktan alalım.
  • Tereyağı ve 2 kaşık sıvı yağı kızdıralım,nane ilave edelim,çorbayı servis yaparken üzerine gezdirelim.
  • Afiyet şifa olsun.)




18 yorum:

  1. Kesin çok lezzetlidir bu çorba. Tam sevdiğim malzemelerle yapılmış. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım ellerine saglık çok güzel yöresel bir çorba etkinlige desdegin için teşekkürler tekrar katılmanı beklerim

    YanıtlaSil
  3. mımmm.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bende yapıyorum bu çorbadan ve çok da seviyorum..
    Sıcak sıcak içmek vardı şimdi..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Nefis bir tarif.Benim gibi yaz kış çorba içenler için harika bir seçenek daha.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Ye beni ye çorbası olmuş bu ellerine sağlık,nefiss...

    YanıtlaSil
  7. Yoğurtlu ve naneli çorbalara ben de bayılıyorum , ellerine sağlık canım .
    Görüntüsü iç beni diyor , sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Hiiim lebeniye ye bayilirim, yemek olarak ve corba olarak, sofralarimizin bas tacidir. Asagidaki öcce de yakti beni bir dilim aliyorum canim, sevgiler.....

    YanıtlaSil
  9. Duyduğum ama içeriğinde ne olduğunu bilmediğim bir çorbaydı, tarif için teşekkürler.Deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  10. Canım,
    kuzular braz büyüyene kadar annelere malesef sabah uykuları olamıyor. Ne diyelim canları sağ olsun. Sağlıklı ve neşeli olsunlar da.
    Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Bayılırım ben de bu çorbaya.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. harıka bır corba olmus mıs gıbı ellerıne sağlık canım sevgıler

    YanıtlaSil
  12. Canım çok severim Lebeniye çorbasını ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Mımmmm nefis nefissss.Çokk severimmm.
    Ellerine sağlık canım,harika görünüyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. CANIMIN İÇİ ELLERİNE SAĞLIK.
    NEFİS LEZZETLİ:)

    YanıtlaSil
  15. BAYILDIM TARİFİNİZE..ELLERİNİZE SAĞLIK..YAYINLADIM :)

    YanıtlaSil
  16. harika bir lezzet hiç denemedim ama senin tarifinle yapmak isterim ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Canım arkadaşım tarifin yayında çok teşekkürler desdegini esirgemeyenlerdensin tekrar beklerim o güze yöresel tariflerinle

    YanıtlaSil
  18. Erguvancım, bu çorba çok güzel. Fotosu da nasıl iştah açıcı, ellerine sağlık.
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil