5 Şubat 2011 Cumartesi

BAYAT EKMEK BÖREĞİ


   Annemin bayat ekmekleri attığını hiç hatırlamam,kalan ekmekler farklı şekillerde değerlendirilir ve mutlaka tüketilir.Ben de israf konusunda hassas davranmaya ve çocuklarıma örnek oluşturmaya gayret ediyorum.Sadece ekmek değil aklınıza gelen her konuda  insanlara dayatılan tüketim çılgınlığı rüzgarına kapılmamamız,bize bahşedilen bu güzel dünyanın ve dünya nimetlerinin kıymetini bilmemiz bizim çocuklarımıza karşı en büyük sorumluluklarımızdan.Küresel ısınmanın olumsuz etkilerini belirgin şekilde yaşamaya başladığımız günümüzde herkesin bireysel olarak üzerine düşen sorumluluğun bilincinde olması gerekmekte.

   Önceki günkü yemek davetinden geriye kalan pide ekmeklerini değerlendirmek için sabah kahvaltısına yaptığım börek.Gayet lezzetli bir kahvaltılık olduğu ev halkı tarafından da tasdiklendiği için sıklıkla başvurulan tariflerden bir tanesi,orijinal börek tadını da aratmıyor.







                                                   


Malzemeler: 2 adet bayat pide (tekli pide)
                    3-4 yemek kaşığı tereyağı
                    2 yumurta
                    2 su bar.süt
                    100 gr.beyaz peynir
                    1 su bar.kaşar peynir
                    Maydanoz.tuz

Küçük boy cam fırın kabını tereyağ ile yağladım üzerine küçük küçük doğradığım pidenin bir tanesini yaydım,ince kıydığım maydanoz ve beyaz peyniri karıştırıp pidenin üzerine serptim kalan pideyi de üste yaydım.Çırpılmış yumurta,süt ve erimiş tereyağına tuz ekleyip pidelerin üstüne döktüm.Fırını 200 dereceye ayarlayıp böreği  20 dk.fırınladım daha sonra çıkarıp en üste rendelenmiş kaşar peynirlerini yaydım 15 dk daha kızarana kadar pişirdim.



3 yorum:

  1. Abla çok güzel görünüyor. Haftasonu geldiğinde kahvaltıya isterim, ona göre. Şimdiden ekmek bayatlatmaya başladım. :)

    YanıtlaSil
  2. Tabii yaparım,yeter ki sen iste canım.

    YanıtlaSil
  3. guzel bi tarif annenin ellerine saglik bende bugun yapicam yazik ekmekler bosa gitmesin:)

    YanıtlaSil