11 Ağustos 2011 Perşembe

KURU ÜZÜM VE KAYISI HOŞAFI

   Hoşaf yazın yemeklerin yanında soğuk soğuk içildiğinde müthiş bir ferahlık veriyor.İftarda,sahurda hem tok tutuyor,hem de mideyi yormuyor.O nedenle sofrada bulundurmaya çalışıyorum,yapımı zahmetli değil,fazlaca yaptığınızda buzdolabında muhafaza edip istediğinizde çıkarıp sunabilirsiniz,uzun süre dayanıyor.Ben bu sefer kuru kayısı ve üzümü beraber kullandım,ayrı ayrı da güzel olur.




Malzemeler : 1 su bardağı kuru üzüm
                      15 adet kuru kayısı
                      10 adet karanfil
                      6 su bardağı su
                      1 su bardağı toz şeker


  • Kuru üzüm ve kayısıları yıkayıp derin bir kase içerisinde yarım saat ıslatalım.
  • Kuru kayısıları tüm de kullanabilirsiniz,benim yaptığım gibi yeme kolaylığı olsun diye dörde de bölebilirsiniz.
  • Tencereye kuru meyveleri ve karanfilleri alıp üzerine 6 su bardağı suyu ekleyelim,ocağa alalım,15-20 dakika kaynasın.
  • Tencereye şekeri ekleyip karıştıralım,15 dakika daha kaynatalım ve ocaktan alalım,oda sıcaklığına gelsin.
  • Hoşafı buzdolabına koyup 1-2 saat de orada dinlendirip soğuk soğuk servis yapalım.
  • Afiyet bal olsun:))

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım ben de eksik etmiyorum özellikle şimdi meyvele bolken soğuk soğuk ne güzel gidiyor hem de çok sağlıklı sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Pilavının yanına yaptın herhalde çok yakışır.Nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  3. Özgen;teşekkür ederim canım.

    Pembe kekik;aynen öyle,pilavla yemeyi çok seviyoruz:)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. tarifiniz için teşekkürler.akşam iftarda afiyetle içeceğiz inşallah

    YanıtlaSil