12 Eylül 2011 Pazartesi

KREMALI TON BALIKLI MAKARNA

  Kıvırcığım bugün aşı oldu,hem de iki tane birden,sıra beklerken etrafa neşeli gülücükler saçan kuzucuğumu aşıdan sonra susturmak epey zaman aldı,öyle de tatlı canı var.Aşılar ateş yapmıyor artık ama yine de çok huzursuzluk verdi,eve geldiğimizden beri kucakta,ağrı kesici içmesine rağmen  sürekli ağlıyor,uyumakta zorlandı neyse ki biraz önce uyutabildim de bilgisayarın başına geçtim.İnşallah sabaha kadar güzel bir uyku çeker ve sabah eskisi gibi gülümser bize.
  Oğlum daha fazlasına izin vermediği için bugün pratik,aynı zamanda ev halkının keyifle yediği bir makarna hazırladım.Resmini bile çok zor çektim.Ben yarım paket makarnadan hazırladım çünkü ertesi güne kalmasını istemedim,siz kalabalıksanız bir paket makarnadan diğer malzemeleri de iki katına çıkararak hazırlayabilirsiniz.





 Malzemeler : 1/2 paket makarna
                         1 diş sarımsak
                         1/2 paket krema(100 ml.)
                         10-15 adet siyah zeytin
                         1 su bardağı konserve mısır
                         1 kutu ton balığı (160 gr.)
                         Tuz,karabiber
                         Sıvı yağ
                         1 tutam maydanoz

  • Makarnayı 1 çay kaşığı tuz ve 1 çorba kaşığı sıvı yağ eklediğimiz kaynar suda haşlayalım.
  • Ton balığının yağını süzelim.
  • Zeytinleri dilimleyelim.
  • Sos için tencereye 2 kaşık sıvı yağ ekleyip ısıtalım.
  • Sarımsağı kıyıp tencereye ekleyelim ve bir kez karıştıralım.
  • Kremayı ilave edelim,
  • Kaynayınca makarnayı,mısırı,dilimlenmiş siyah zeytinleri,ton balığını ekleyip,tuz ve karabiberini ayarlayalım.
  • Makarnayı servis tabağına alalım.
  • Maydanozu kıyıp makarnaya serpelim.
  • Sıcak veya ılık servis yapalım.
  • Afiyet olsun:))






17 yorum:

  1. Canim benim, yerim ben o kuzuyu... Nasil da canimiz yanar degil mi, onlarin cani aciyinca.... Rabbim hic üzüntülerini göstermesin... Sevgilerimle, ellerine saglik arkadasim... Bayilirim bu tarz makarnalara....

    YanıtlaSil
  2. Kıyamam ben ona..
    Ahh bu aşılar ateş yapmasada çocukların yinede keyfi akçıyor ama olmadanda olmuyor işte..

    Makarna nefiss görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, mükemmel, sizin tarif sevdim, resim güzel. Hugs, Marta

    YanıtlaSil
  4. Filiz abla;teşekkür ederim,bir de ne yapsam derdine derman olamayınca elim ayağıma dolaşıyor,amin.
    Melihacığım;kendisi de biraz hassas mutlaka etkileniyor,teşekkür ederim canım.
    Merhaba Marta;teşekkür ederim.

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. cnm ellerine sağlık çok güzel görünüyo..

    YanıtlaSil
  6. kuzuya eçmiş olsun, canım benim.
    Balık sevmeyen çocuklara, benimkiler gibi, yedirmenin iyi bir yolu, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Canım benim kuzucuğa geçmiş olsun inşallah.Rabbim hiç kimseyi evlat
    acısıyla imtehan etmesin.Makarnan harika ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Canım ya kıyamam ben ona,aşı da ateş yapıyor işte çocuklarda.
    Makarnan nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Canımçektipişirdim,teşekkür ederim.
    Noblesse;benimki de diğer balık tariflerini iştahla yemez,bunu keyifle yedi.
    Deryacığım,amin,onlar hayatımızın anlamı,teşekkürler.
    Pembe kekik,ateş yapmıyor diyorlar ama yine de aşı yapılınca bir gün çocuk çok rahatsız oluyor,teşekkür ederim.

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. Selamlar harika yemekler ve makarnalar, patlican kebabi kaldiysa almaya geldim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba anneminkızıyım;sana bir tabak gönderiyorum,sevgiler:))

    YanıtlaSil
  12. Çocukları büyüttüm artık aşıları yok dedim. gecen okuldan haber gelmi asi yapilacak diye. Kocaman cocukları haydi götür asıya.
    Canım geçmiş olsun saglık afiyet dilerim.
    Elinize saglık. Böyle makarnaya her gün talib olurum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Mutfak Dili,size de geçmiş olsun,teşeekkür ederim.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  14. Nefis olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  15. işte bu süper bunu tatmıştım kesinlikle tavsiye edebilirim herkese eltim diye soylemiyorum ama süper yemekler yapıyor buda onlardan biri işte.ellerime saglık yengecigim.

    YanıtlaSil
  16. Aman beni şımartıyorsun eltim,teşekkür ederim,bu konuda sen de çok maharetlisin:)

    YanıtlaSil