29 Nisan 2011 Cuma

ALİNAZİK KEBABI



 Gaziantep yemekleri içerisinde en sevdiğim yemek alinazik kebabıdır.Yemeğin asıl isminin "Ala nazik" olduğu daha sonradan söylenişi daha kolay olduğundan "Alinazik"e dönüştüğü söylenir."Ala" arapça güzel,"nazik"ise yemek anlamına geliyor.

  Bir diğer anlatım,"Yavuz Sultan Selim 16.yüzyılda Antep'e geldiğinde müthiş bir karşılama töreni yapılmış ve bu yemek ikram edilmiştir.O kadar beğenmiş ki ‘hangi eli nazik yaptı bunu’demiş ve oradan ismi Ali nazik kalmıştır." şeklindedir.

  Bu yemekte kullanılan etin kuzu eti olması gerekiyor,kıyma veya kuşgözü (küçük kuşbaşı) etle yapılabiliyor.Tabii sevmeyenler dana eti de kullanabilir.Bir de patlıcanlar közlendikten sonra bardak altı ile ezilirmiş,bu yöntem patlıcanların daha beyaz olmasını sağlarmış.Şimdi herkes (ben dahil) bıçakla kıyıyor,bir daha ki sefere bardak altı ile deneyeceğim.


  Malzemeler : 1 kg.çekirdeksiz közlemelik top patlıcan
                        300 gr.kuşgözü et
                        2 su bardağı yoğurt
                        5-6 diş sarımsak
                        1 çorba kaşığı domates salçası
                        Tuz,kırmızıbiber,karabiber
                        Domates,Yeşil biber
                        Sıvıyağ
  • Patlıcanları ocakta birkaç yerinden delerek tamamen yumuşayana kadar közleyelim.
  • Domates ve biberleri de közleyelim
  • Kabuklarını soyup tamamen ezelim veya bıçakla incecik kıyalım.
  • Sarımsakları biraz tuzla ezip yoğurtla karıştıralım.
  • Sarımsaklı yoğurdu patlıcanlara ekleyip,tuzunu ayarlayıp karıştıralım.
  • Eti tavaya alıp orta ateşte suyunu çekene kadar kavuralım.
  • Yağ,salça,tuz,kırmızıbiber,karabiber ekleyip pişirelim.
  • Tabağın altına yoğurtlu patlıcanı yayıp üzerine et yerleştirelim,domates ve biberle süsleyelim.
  • Afiyet olsun.


 

6 yorum:

  1. bu yemek sevilmezmi canım.görüntüsü bile beni ye diyor.ellerine sağlık.öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
  2. cnm görüntü sahane ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Canım görüntüsü bile cezbetmeye yetiyor çok severim ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. ben azeriyim hep ariyordum bu tarifi.aksama misafirim var hazirlayacagim. ayrica esim bayiliyor turk mutfagina.cox tsk ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden afiyet olsun,beğenmeniz dileğiyle:)

      Sil