29 Mayıs 2012 Salı

BİBERLİ EKMEK


  Biberli ekmek Hatay'da yaz kış demeden,günün hangi öğünü olursa olsun çok severek yenilir.Yazdan  kurutulmuş biber,kullanılacağı zaman suya ıslatılır ve çekilir,biberli ekmek yapımında bu biber tercih edilir.Biber salçası da çekme biberiniz yoksa alternatif olarak kullanılabilir.Makbulü acı olmasıdır ama biberli ekmek sevip de acı yiyemeyenler,tatlı biber veya biber salçasıyla da yapabilir.

  Katıklı ekmekte olduğu gibi evde harcı hazırlanır ve çarşı fırınına pişirmeye gönderilir.Ekmeği lahmacun gibi ince açılır,üzerine harç yayılır ve pişirilir.




  Hatay'da gezerken yol kenarlarına kurulmuş tandırlarda(Topraktan yapılan içerisinde ekmek,börek.yemek pişirilebilen küçük fırın) biberli ve katıklı ekmek pişirip satan kadınlara rastlayabilirsiniz.Ekmek fırınlarında,unlu mamuller satan dükkanlarda da biberli ekmek rahatlıkla bulabilirsiniz.



  Kışın çorba veya çay ile yazın soğuk ayranla iyi gider ama benim için yaz kış yanında çayla ilk tercihtir.Yaz sıcağında sıcak çay ve acı biberli ekmek bir arada=)



  •   Üst harcını hazırlarken dövülmüş ceviz veya susam eklerseniz çok daha lezzetli olur.
  •   Tuzlu yoğurdunuz varsa harcını  hazırlarken kullanabilirsiniz yoksa çökelek veya lor peyniri de olabilir.
  •   Mayalı hamurla veya fırından alacağınız ekmek hamuruyla evde de yapabilirsiniz.

Malzemeler :  4 yemek kaşığı dolusu çekme biber (yarıya yarıya biber salçası ile karıştırabilir veya hepsini biber salçası koyabilirsiniz)
                     2 adet iri kuru soğan
                     4 yemek  kaşığı dolusu  tuzlu yoğurt( yoksa 300 gr.çökelek veya lor peyniri)
                     1/2 demet maydanoz
                     1/2 demet nane
                     1 yemek kaşığı kimyon
                     1 yemek kaşığı dolusu kuru kekik
                     1 yemek kaşığı nar ekşisi
                     100 gr. susam (veya 2/3 su bardağı dövülmüş ceviz)
                     1 su bardağı zeytinyağı
                     Tuz

  • Zeytinyağını tencereye alıp ısıtalım,soğanları yemeklik doğrayıp ekleyelim ve pembeleştirelim.
  • Biberi ekleyip karıştıralım,baharatları,tuzlu yoğurdu(veya çökeleği),nar ekşisini ilave edelim,karıştırıp ocaktan alalım.
  • Maydanoz ve naneyi kıyıp harca ekleyelim,susam veya dövülmüş cevizi ilave edip karıştıralım,tuzunu harcın tadına bakarak ayarlayalım.
  • Biberli harcınız hazır.
  • Afiyet olsun.
                 









29 yorum:

  1. çocukluğumda annem çok yapardı ozmanlar tarsustaydık şimdi memleket değişti tarif unutuldu o gün bugündür yemedim hiç ama tadını da unutmadım biberli ekmek hmmmmm ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken ben acı olduğu için pek yiyemezdim,acıya alıştıkça vazgeçilmez oldu benim için,teşekkürler.

      Sil
  2. harcı okadar güzelki canım.dışarıda yapılması çok farklı olmaz lezzet açısından bence.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki türlü de güzel olur,nasıl uygun olursa...
      Sevgiler:)

      Sil
  3. Canım gecenin bu saati olmadı hiç bu güzelliği görmem ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Muhteşem görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  5. AÇ AÇ GÖRMEYEYDİM İYİYDİ AMA GÖRDÜK BİR KERE:)
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA GÖRÜNÜYOR..

    YanıtlaSil
  6. Biz çok severiz ve acılı yaparım ben. Şu tuzlu yoğurttan bir de biz bulabilsek:)Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de acılı tercih ediyoruz,daha güzel oluyor.
      İnternette satan yerler var ama kalitelerini bilemiyorum.
      Teşekkür ederim,sevgiler:)

      Sil
  7. off işte bu, nefis. bayılırım biberli ekmeğe. üniversitedeyken yurtta hataylı bi arkadaşım vardı, o getirirdi bize. o zamanlardan beri sayıklar dururum adını. hiç kendim yapabileceğim aklıma gelmemiş nedense. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yurtta kalırken her tatil dönüşü annem koli hazırlardı,arkadaşlara götürürdüm,ne güzel günlerdi:)

      Sil
  8. bu saatte keske bakmasaydım dedim bak şimdi :) harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. kesinlikle nefis görünüyor canım ellerine sağlık:)
    acı olmasında :))
    sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  11. of of of sabah sabah nerden geldim ben bu siteye ya nasıl gideceğim şimdi canım çekti karnım acıktı paket isterim denesem sen kadar leziz yapabilirmiyimki???.Ellerin dert görmesin canım. Çok leziz. of of aklım burda takılı gidiyorum diğer arkadaşları okumaya..:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim çok güzel yaparsın,malzemeleri basit zaten,sevgilerimle:)

      Sil
  12. Ellerine sağlık canım hem pratik hem leziz bir görüntü süpersin :)
    sevgilerimle...meğer diğer tariflerini kaçırmışım bir blogta yorumunu gördüm:)
    demekki lezzet beni çağırıyormuş:)

    YanıtlaSil
  13. hımm hiç bilmediğim bir lezzet denemeli:))
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  14. Tarif değişik geldi ama adı ekmek olunca daha değişik hayal etmiştim.Ama o kadar güzel görünüyor ki,tıpkı lahmacun gibi.

    YanıtlaSil
  15. Harika tarifler yayınlıyorsun,ellerine sağlık..Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  16. bunu denemeye çalışıcam hamur işine pek alışkın değilim ama çayla iyi gider demişsin.

    YanıtlaSil