28 Nisan 2011 Perşembe

SÜZME MERCİMEK ÇORBASI



  Mayıs ayı gelmek üzere ama hava hala kapalı ve yağışlı,bütün kış üşümediğim kadar şu son hafta üşüdüm.Üşüyünce de aklıma ilk gelen sıcacık,dumanı tüten bir çorba.Güzel bir mercimek çorbası insanın içini ısıtmaya ve kendine getirmeye birebir.Sizlere de birer kase gönderiyorum:))
 
  Ben süzme mercimek çorbasında un kullanmıyorum,içine konan patates zaten nişastalı olduğundan kıvam veriyor,suyunu da ona göre ayarlıyorum.Çorba orijinalinde ince delikli süzgeçten geçiriliyor ama blendır daha pratik olduğu için çoğu kişi gibi ben de onu kullanıyorum.İçerisine et suyu koyduğumdan üzerine gezdirmek için tereyağı yerine sıvıyağ tercih ettim ağır olmaması için ama tercih sizin.


  Malzemeler : 1,5 su bardağı kırmızı mercimek
                        6 su bardağı kemikli et suyu (et suyu yoksa hepsi su da olabilir,bulyon da eklenebilir.)
                        3-4 su bardağı su (sevdiğiniz çorba kıvamına göre ayarlayın)
                        1 orta boy patates
                        1 orta boy havuç
                        1 orta boy kuru soğan
                        2 adet limon suyu
                        Tuz,karabiber,kırmızıbiber
                        Sıvıyağ
  • Mercimekleri yıkayıp et suyu ve su ile beraber tencereye alıp kaynamaya bırakalım.
  • Patates,soğan ve havucu temizleyip iri parçalara bölelim ve tencereye ekleyelim,mercimekle beraber iyice pişsinler.
  • Çorba kaynayınca kefini(köpüğünü) mutlaka alalım,içerisine karışmasın.Tadını ve görüntüsünü bozar.
  • Mercimekler ezilince blendırdan geçirelim.
  • Tuz,karabiber ve limon suyu ekleyelim.
  • Küçük bir cezvede kırmızı biberi sıvıyağda kızdırıp servis yaparken çorbaların üstüne gezdirelim.
  • Afiyet olsun.

                       

1 yorum:

  1. cnm ellerine sağlık bayılırım mercimek çorbasına sanırım sevmeyen yoktur bu çorbayı:)

    YanıtlaSil