26 Nisan 2011 Salı

ISPANAK GRATEN(BEŞAMEL SOSLU ISPANAK)



  Ispanağı bu sefer de farklı bir şekilde denemek istedim.Beşamel sosu herkes sevmiyor,evde de bazı yemeklerde yense de ıspanakla pek tercih edilmedi.Bana göre tadı güzeldi zaten daha çok görüntüsünden hazzetmediler.Neyse sağlık olsun:))





Malzemeler : 1 kg.ıspanak
                      2 adet kuru soğan
                      3-4 diş sarımsak
                      1'er adet kırmızı ve yeşil biber
                      Zeytinyağı
                      Tuz,karabiber,kırmızıbiber (acı sevmezseniz kırmızıbiber eklemeyebilirsiniz)

Beşamel sos : 2,5 su bardağı süt
                       2,5 çorba kaşığı un
                       1'er çorba kaşığı sıvıyağ ve tereyağı
                       Tuz,muskat rendesi
                       Kaşar peyniri
  • Ispanakları güzelce yıkayıp doğrayalım.
  • Soğan,sarımsak ve biberleri yemeklik doğrayıp biraz zeytinyağında soteleyelim.
  • Ispanakları,tuz ve baharatları ekleyip,kavuralım.
  • Kavrulan ıspanakları fırın kabına alalım.
  • Ayrı bir tencereye sıvıyağ ve tereyağını alıp unu ekleyelim ve unun kokusu çıkana kadar kavuralım.
  • Üzerine süt,tuz ve biraz muskat rendesi ekleyip topaklandırmadan sürekli karıştırarak gözgöz olana kadar pişirelim.
  • Beşamel sosu ıspanakları üzerini kapatacak şekilde yayalım,üzerine rendelenmiş kaşar peyniri ve kırmızı pulbiber serpelim.
  • 200 derece ısınmış fırında kaşar eriyene kadar 15 dakika pişirelim.
  • Afiyet olsun.

















6 yorum:

  1. sebze seven biri olarak birde kaşarla süper olmuş canım.bayıldım.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Canım tam benlik olmuş bayılırım ellerine sağlık
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Şu anda önemli bir karar aldım.Hafta sonundan itibaren,mutfaktan bir hafta süreyle kendimi emekli ediyorum. Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Tabii arasıra böyle molalar vermek lazım da neden şimdi acaba?:))

    YanıtlaSil
  5. bizimkilerde pek severek yemiyorlar ama ben kedim için yapıyorum.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil