7 Şubat 2011 Pazartesi

TERBİYELİ KEREVİZ SAPI ÇORBASI


Tarif Oktay Ustadan,orijinal tarifte pirinç yoktu ben ekledim,su oranını fazlalaştırıp terbiyesinin ununu azalttım,beğenerek içtik çok da sağlıklı.




Malzemeler : 500 gr.kereviz sapı
                    1 orta boy kuru soğan
                    1 kahve fincanı pirinç
                    6-7 bardak su
                    1 su bardağı et suyu
                    1,5 su bardağı yoğurt
                    2 çorba kaşığı un
                    Çeyrek limon suyu
                    Tuz


Soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında sararttım,ince kıyılmış kereviz saplarını ekleyip kavurdum.Pirinci yıkayıp ekledim,6 bardak su ve et suyunu ekledim,kaynamaya bıraktım.10 dakika kaynadıktan sonra yoğurt,un,limon suyu ve tuzu iyice çırptım,1 su bardağı ılık su ekledim daha sonra çorbanın suyundan kepçeyle ekleyip karıştırdım.Azar azar karıştırarak çorbaya ekledim,bir taşım da kaynatıp altını kapattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder