26 Ekim 2011 Çarşamba

DOMATES SOSLU KÖFTELİ SPAGETTİ MAKARNA

   Makarna çeşitleri içerisinde en çok spagetti makarnayı seviyorum.Özellikle dışarıda yeniyorsa,yemesi biraz riskli ama çok eğlenceli.Evde ise rahat ettiğiniz şekilde yiyebilirsiniz.Çocukların da sevdiği bir makarna şekli hele sosu da damak tatlarına             göreyse...Kıymalı sos risksiz bir seçim,ben kıymayı sosun içerisine eklemektense köfte şeklinde yapmayı tercih ettim.

             

   
   Çocuklar ve çocuk ruhunu kaybetmeyenler için yemeği değişik süslemelerle daha keyifli hale getirebilirsiniz.




Malzemeler : 1 paket spagetti makarna
                      300 gr.kıyma
                      1 dilim bayat ekmek içi(ıslatılıp sıkılmış)
                      4 adet olgun domates
                      1 adet kuru soğan
                      2 diş sarımsak
                      1 çorba kaşığı domates salçası
                      Tuz,karabiber,kimyon,pulbiber,kuru fesleğen
                      Sıvıyağ

  • Kıymaya ıslatılıp suyu sıkılmış ekmek içi,tuz,karabiber,kimyon ekleyip yoğuralım ve ufak köfteler yuvarlayalım.
  • Makarna için su kaynatalım,kaynayınca 1 çay kaşığı tuz ve 1 çorba kaşığı sıvıyağ ekleyelim,makarnayı bu suda haşlayıp süzelim.
  • Teflon tavaya biraz sıvıyağ koyalım,ısınınca köfteleri ekleyip pişirelim.
  • Kuru soğan ve sarımsakları yemeklik doğrayıp pişen köftelere ekleyelim.
  • Soğan ve sarımsaklar sararınca kabuklarını soyup küp küp doğradığımız domatesleri,salçayı ekleyelim.Tuz,karabiber biraz acı olsun istiyorsak pulbiber ilave edelim.
  • 1 su bardağından biraz su ekleyip sosu pişmeye bırakalım.
  • Sos pişince fesleğen ekleyip ateşten alalım.
  • Spagettiyi ister sosla karıştırarak,istersek de sosu spagettinin üzerine dökerek servis yapalım.
  • Afiyet olsun.




9 yorum:

  1. Canım enfes ellerine sağlık tabağı
    aldım kaçıyorum öptüm kocaman...

    YanıtlaSil
  2. benim çocuklarımda çok seviyorlar bu şekilde de çocuklar için çok güzel bir sunum ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. canım merhaba felaketlerden dolayı uzun zamandır hıcbır arkadasımın blogunu zıyaret edemedım ama işte hayat devam edıyor yaşamımıza devam edıyoruz acılara ragmen ellerıne sağlık canım makarnayı çok severız kurtarıcı yemegımız hem lezzetlı hem pratık

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım...:)
    çok sevdiğimiz bir lezzettir makarna...
    sunumda çok hoş olmuş..
    kendimi bir türlü toparlıyamıyorum,bir garip hallerdeyim ...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Benim kızlar genç kız oldu hala bu yemeğe bayılıyorlar.Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. makarnadaki sunumunuz çok güzel görünüyor,tadına hiç şüphem yok çok güzeldir...ellerinize sağlık.sevgiler,selamlar...

    YanıtlaSil
  7. gece gece canim çekti yaaaa :(( ellerine saglik canim harika gorunuyor

    YanıtlaSil
  8. Hem spagetti hemde köfteli offf off..:))
    nefiss ötesi görünüyor canım yaa..:))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Nam nam nam harika görünüyor canım ellerine sağlık..;)

    YanıtlaSil