6 Ekim 2011 Perşembe

ROKA SALATASI

 Balık sofralarının bence vazgeçilmezi roka salatası.Sofrada başka salata olsa bile mutlaka gözlerim arıyor bu lezzeti hatta başka salata yapmıyorum çoğu zaman.İçerisinde çok fazla malzeme yok ama lezzeti bir harika.Ceviz eklemek zorunda değilsiniz ama ben bu salataya cevizi yakıştırdığımdan kullanıyorum.




Malzemeler : 1 demet roka
                      2 diş sarımsak
                      5-6 adet kiraz domates
                      4 adet ceviz
                      Nar ekşisi veya limon suyu
                      Zeytinyağı,tuz

  • Rokayı yıkayıp irice doğrayalım.(İsterseniz elinizle kopartarak da yapabilirsiniz)
  • Sarımsakları biraz tuzla ezelim,arzu ettiğimiz kadar nar ekşisi veya limon suyu,zeytinyağı ilave edip karıştıralım.
  • Kiraz domatesleri dörde bölüp rokalara ekleyelim.
  • Hazırladığımız sarımsaklı sosu salataya döküp harmanlayalım.
  • Cevizleri ayıklayıp iri parçalayalım ve salatanın üzerine serpiştirelim.
  • Afiyet olsun.




18 yorum:

  1. peynirli irmik tatlınızın tarifini aldım en kısa zamanda deneyeceğim. bu arada yine tadının güzel olduğu her halinden belli olan bi lezzetle daha karşımızdasınız teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. canım benım ellerıne sağlık ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canımmm günaydın hayırlı cumalar elle
    rine sağlık salata harika.Bende sala
    tada cevizi çok seviyorum çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Rokayı çok severim, kıvırcıgın içine karıştırıyorum genelde ben, bir daha ki balık sofrasında bu şekilde deneyeyim ;)

    YanıtlaSil
  5. roka bana fazla mayhoş geliyor ama salatada yiyorum.cevizlede harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Haklısın canım balık sofrasının vazgeçilmezi..
    Çok severim çok
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. balıkla ne güzel gider bu:) teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Canım ya ne kadar güzel tarifler paylaşıyorsun art arda. Balık, tatlı, salata, karnım açken bakmayım bari bloğuna. Hepsini canım istiyor :))

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor salatanız:)
    çok hemde çok seviyorum ben bu salatayı:)
    yanına da balık:)

    YanıtlaSil
  10. elelrıne saglık ben balıkların yanına cok severım özellikle..

    YanıtlaSil
  11. İzmirli olduğum için, roka deyince akan sular durur :) Nefiss salata. Teşekkürler.,

    YanıtlaSil
  12. benimde favori salatalarımdandır.içine portakal yada nar gibi meyvalar bile ekliyorum

    YanıtlaSil
  13. roka ve nar ekşisi süper bir ikili zaten, yanlız ikisi bile çok güzel oluyor, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. off offf elien sağlık canım harika görünüyor

    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Canım,
    ellerine sağlık.Nefis görünüyor.
    Benimde en sevdiğim salataların başındadır. İçine bolca ceviz ,mısırla nefis oluyor. O lezzeti damağımda duyuyorum. hafta sonu gelen misafirlerime yapmıştım. Onlarda çok beğendiler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  16. kesinlikle balığın yandaşı rokadır:) ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  17. HARİKA GÖRÜNÜYOR... balık sofrasının sultanı olmuş..

    YanıtlaSil