28 Ekim 2011 Cuma

KEFAL TAVA

  Günaydın sevgili dostlar,cumanın hayrı ve bereketi tüm ülkemizin üzerine olsun.

  Kefal çok yağlı bir balık değil ama eti çok kaliteli ve lezzetli üstelik aşırı kılçığı yok,yerken size eziyet etmiyor.Tavada kızartarak yedik,çok beğendik.Pilaki olarak veya fırında da yapabilirsiniz,tercih sizin.



Malzemeler : 3 adet orta boy kefal
                      Sıvıyağ
                      Mısır unu,tuz,karabiber

  • Balıkları temizletip kalınca dilimletelim.
  • Pişirmeden yıkayıp süzelim.
  • Bir kap içerisinde mısır unu,tuz ve karabiberi karıştıralım.
  • Balıkları bu una bulayıp fazlasını sirkeleyelim.
  • Tavaya bolca sıvıyağ alıp kızdıralım.
  • Unladığımız balıkları kızgın yağda her iki tarafını altın rengi olana kadar pişirelim.
  • Tavadan aldığımız balıkları kağıt havlu üzerine alalım,fazla yağı süzülsün.
  • Sıcak sıcak servis yapalım.
  • Afiyet olsun:)

8 yorum:

  1. Kılçığı az olduğundan ve tadından tercih ettiğimiz bir balık..ellerine sağlık...Afiyet olsun...Ziyaretlerine çok memnun oluyorum her zaman beklerim canım:)Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ohhh mis gibi nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Balık kadar yararlı bir besin var mı?Özellikle çocuklarımıza sık sık yedirmeye özen göstermemiz gerekiyor.

    YanıtlaSil
  4. Canım hayırlı cumalar ellerine sağlık tabağı alıp kaçıyorum öptüm.

    YanıtlaSil
  5. ben balığı çok seviyorum ama çocuklarıma zorla yedirmeye çalışıyorum..

    gerçekden mis gibi görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. ellerıne sağlık canım benım ,optum

    YanıtlaSil
  7. ay ay ay harika bir görüntü ve tabiki müthiş bir lezzet.bizim evde eşim sebebiyle maalesef balık tüketilmiyor oysa kızım ve ben balık hastasıyızdır bu lezzetlere hasretle bakıyorum......

    YanıtlaSil
  8. kefalin benim içinde yeri ayrıdır:)
    çocukluğumda babacığım kepçe ile awlardı kefali..
    ahhh o lezzetleerrr...
    şimdi arıyorum bu tatları..
    sunumunuz harika..
    bir dilim aldım müsadenizle enn etlisinden:)
    ellerine sağlık canım
    gönül dolusu sevgilerimle.
    :))

    YanıtlaSil