5 Ekim 2011 Çarşamba

IZGARA ÇUPRA

  Balık çeşitleri başta olmak üzere deniz ürünlerini çok seviyorum.İstanbul'dayken ne zaman İstiklal'e gitsek muhakkak Cumhuriyet'te tarator soslu midye tava veya bol limonlu midye tava yemeden turumuzu tamamlamazdık.Şimdi gitsem yer miyim bilemiyorum doğrusu,Marmara Denizi'nin ne kadar kirlendiği malum özellikle dipte yaşayan deniz canlılarından,insan sağlığına zararlı yüksek oranda ağır metal içerdiği için uzak durulması tavsiye ediliyor.Balık olarak deniz balığı öncelikli tercihim ama Marmara olmamasına dikkat ediyorum bu nedenle.

  Bir aydır "Balık mevsimi açıldı" haberlerini seyredip sayıklıyordum.Bir kaç hamsi alma girişimimiz başarısızlıkla sonuçladı,aradık taradık bulamadık.Üzerine bir de televizyonda hamsinin bol olduğu haberlerini duyunca daha çok sinirlendim.Bu sevdadan şimdilik vazgeçmeye karar verdim.Geçen gün kafaya koydum,balıkçıya gittim ve çupra aldım.Balığı en çok ızgara yaparak tüketiyoruz.Çupra yağlı bir balık olduğundan fazla işlem görmesi gerekmiyor,ızgaraya da çok uygun.Aynı zamanda az kılçıklı olması yeme kolaylığı sağlıyor.Çuprayı evin fırının ızgara ayarında pişirdim.Yanına da balığın yanında olmazsa olmazımız roka salatası...



Malzemeler : 2 adet orta boy çupra (temizlenmiş,üzerine boydan bir çizik atılmış şekilde)
                      3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
                      2 adet defne yaprağı
                      2 -3 diş sarımsak
                      Tuz

  • Temizlenmiş balıkları geniş bir kaba alalım,içleri dahil her taraflarını yağlayalım ve içlerini tuzlayalım.
  • Sarımsakları soyup dilimleyelim,balıkların içine serpiştirelim ve birer defne yaprağı yerleştirelim.
  • Fırını ızgara ayarına getirelim,balıkları ızgara teline yerleştirelim.Balıkların suyunun fırının içerisine akmaması için telin altına,içine çok az su koyduğumuz bir fırın tepsisi yerleştirelim.
  • Balıkların üstü kızarınca ters çevirip diğer tarafının pişmesini sağlayalım.
  • Yanında sevdiğimiz güzel bir salata ile servis yapalım.
  • Afiyet olsun.


18 yorum:

  1. Hayirli aksamlar diliyorum,Nefis lezletli bir balik bende seviyorum cubra baligini .Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Balık da ızgarayı tercih ederim bu tam benlik olmuş hem de yanında roka salatası var. Ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. Canım eline sağlık çupra en sevdiğim belıklardan biridir.Ben genelde fırında yapıyorum bolsoğanlı harika oluyor.Fethiyede çupra çok boldur sık sık alırız sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Gülcan hoşgeldin,teşekkür ederim.
    Handan,roka salatası olmayınca balık eksik kalıyor sanki,teşekkürler.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Canım çok iştah açıcı gözüküyor...Rokayla yemede yanında yat zaten:)))Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Balığın üstüne lezzet tanımıyorum :) Elinize sağlık.,

    YanıtlaSil
  7. karabiber ve biberiyede çok yakışıyor bu tarife:)) afiyet olsun

    YanıtlaSil
  8. Canımmm sabah sabah bu enfes balıkları görmem hiç iyi olmadı elle
    rine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. bizim ewde malesef çok balık yapılmaz ama ben severim.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. En sevdiğim balıklardan biri çipuradır. Sabah sabah nasıl canım istedi :)
    Sarımsaklı yapmadım hiç ama şimdi düşününce yakıştırdım. İlk fırsatta denerim artık. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Canım,
    ellerine sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor. Roka salatasına bayılırım. Nefis bir öğün olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar canim, harika olmus baligin cok severim ama evde pisirmeyi de hic sevmiyorum, onun icin nerdense hic yemiyoruz. Ben bu tabagi aldim haberin olsun. Yaninada asagidaki peynirli helva cook güzel gider diyerek onu da aliyorum haber vereyim dedim. Tabaklari bos görürsen merak etme, ben aldim.::))
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  13. onu bunu bilmem ama harikaaa bir tabak olmus gel beni ye hemen diyor :) ellerine saglik nefis olmus nefis

    YanıtlaSil
  14. Canım balık için deliren biri olarak görüntüde beni bitirdi..
    Yanında roka salatasıyla nasıl severim anlatamam..
    Nefiss görünüyor.
    Elleirne sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Özgen,şanslısınız her daim en tazesini yiyebilirsiniz:)
    Baharatın kızı,Ahu;teşekkürler:)
    Herbirenk;o şekilde de denemek lezım:)
    Deryacığım,Sevdacığım;teşekkürler:)
    Hülya;sarımsak çok konmadığından yoğun olmuyor,defne tadı daha baskın oluyor:)
    Bülbülün yeri;teşekkürler:)
    Anneminkızıyım;kokusu gerçekten beter ama yine de yapıyorum,afiyetle canım ikisini de:)
    Nesliname,Meliha;teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  16. harika görünüyor bu balıkk:))
    en sevdiğim balıktır kendileri..
    ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  17. çupra en çok ızgaraya yakışıyor zaten bende öyle seviyorum.ellerinize sağlık tabağı alıp kaçasım geldi:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Deniz;çok teşekkürler:)
    Birincisin;bence de en lezzetli hali ızgara,teşekkürler:)

    YanıtlaSil