12 Ekim 2011 Çarşamba

HELLİM PEYNİRLİ VE ZEYTİNLİ MİLFÖY PİZZALAR

   Beklediğimiz yağmurlar bazı illerimizde aşırı yağıp sel felaketine dönüşünce kelimenin tam anlamıyla sevincimiz kursağımızda kaldı.Sele kapılıp hayatını kaybeden insanlar,ellerinden geleni yapıp onları kurtaramayan yakınlarının acısı bizim de acımız oldu.Yıllarca çalışıp didinip meydana getirdikleri evleri bir kaç saatte yok olan,mahsulleri,hayvanları,okulları,sağlık ocakları zarar gören,hayatları sekteye uğrayan insanların çaresizliğini seyretmek kolay değil.Dilerim bir an önce yardım ve desteklerle yaralarını sarabilirler.

   Biz bu haberleri izlerken içimiz parçalanıyor da,böyle bir felaketten çıkar sağlamak adına bir gecede sebze meyve fiyatlarını iki katına çıkaran insanlar ne hissediyor acaba?Vicdan denen duygudan bu kadar mı yoksunlar,gözlerini bürüyen para hırsı başka bir hiç bir şey görmemelerine mi neden oluyor?Bir felaketle insanın her şeyini kaybedebileceğini görüp hiç mi ibret almıyorlar ki,dökülen gözyaşlarını paraya çevirmek için hiç bir fırsatı kaçırmıyorlar.Allah ıslah etsin.

   Bu minik pizzalar milföyden yapıldığı için çok pratik,üzerinde istediğiniz malzemeleri kullanmak mümkün,ben fırınlanınca lezzetini çok sevdiğim hellim peyniri kullandım ve zeytin,domatesle zenginleştirdim.Üzerini taze veya kuru baharatlarla tatlandırabilirsiniz.Bu tarifimi çay saatlerinde de çok güzel olacağını düşünerek Hünerli Eller'in düzenlediği "Porselen Demlik Çay Saati"etkinliğine göndermek istiyorum.




Malzemeler : 6 adet milföy hamuru
                      6 dilim hellim peyniri
                      12 adet siyah zeytin
                      5-6 adet kiraz domates
                      1 yumurta sarısı
                      Sıvıyağ(Tepsiyi yağlamak için)

  • Milföy hamurlarının dört kenarını çok az içe kıvıralım.
  • Her hamurun ortasına çaprazlama birer dilim peynir yerleştirelim.
  • Zeytinlerin çekirdeklerini çıkaralım ve iri doğrayalım,her hamura iki adet zeytini serpiştirelim.
  • Kiraz domatesleri dilimleyelim,zeytinlerin yanlarına ve peynir diliminin üzerine dizelim.
  • Pizzaların kıvırdığımız kenarlarına fırça ile yumurta sarısı sürelim.
  • Yağlanmış fırın tepsisine dizelim.
  • Önceden ısıttığımız 200 derecelik fırında pembeleşene kadar pişirelim.







20 yorum:

  1. Canım Rabbim bütün felaketzedelere
    yardım etsin.Pizzaların harika hellim peynirine bende bayılırım en
    fes olmuşlar öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. allah darda olan herkese yardım etsin,milföylerin çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık,bende hellimciyim:)

    YanıtlaSil
  3. Derya,Anne eli gibi;amin,teşekkür ederim.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. ALLAHIM zorda kalanların hepsine yardım etsin inşallah canım.pizzan harika.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ay canim ne kadar hos yapmissin görüntü harika eminim tadida öyledir birde canim cektiki sorma hmmmm

    YanıtlaSil
  6. ALLAH,YARDIMCILARI OLSUN..MİLFÖY PİZALAR İŞTAH AÇICI DURUYOR,ELLERİNİZE SAĞLIK.....

    YanıtlaSil
  7. Allah kimseyi darda bırakmasın. Ellerine sağlık, çıtır çıtır olan lezzetlere bayılırım:)

    YanıtlaSil
  8. bir geldi pir geldi yağışlar çok doğru:)
    berekettir diyoruz ama canımızı da yakıyor bazen:(
    milföy pizzacıklar çok güzeller ellerinize sağlık..,
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Milföy ne güzel şeydir ya, hem tatlıya hem tuzluya yakışıyor mübarek :) Nefis görünüyor ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. RABBİM ülkemizi doğal afetlerden korusun.Amin.
    Pizzalar çıtır çıtır nefis görünüyorlar.Birde hellim peyniriyle ne lezzetli olmuştur kimbilir.Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Allah hepsinin yardımcısı olsun.
    Çok zor çok..:((((
    Canım milföylü herşeyi çok seviyorum.Birde böyle pizza haline dönüşmüşse doyamam yemeye..
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Basit ama mükemmel bir görüntü ve tad olmus ellerine saglik canim, sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık arkadaşım pratik ve lezztli bir pizza olmuş sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. milföy hamurunu çok severim böylede çok güzel olmuş elinize sağlık..

    bende yeni bir blog kurdum sizide oraya beklerim sevgiler... http://reyhankokulu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. Canım benim ellerine sağlık nefis olmuş bu börekler eminim lezzetide nefistir.Hayırlı cumalar.Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Çok pratik bir tarif ellerine sağlık.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Blog sayfamda yorum için teşekkür ederim, ben ziyaret etti. Bu yemek harika, güzel ve tüm tarifleri gibi lezzetli görünüyor, yaratıcılığınızı çok büyüktür. Ben resimleri birçok emir ve boyama saatlerce sürer çünkü hızlı yemek kolaydır hafta boyunca, Pazar günleri düzgün biraz daha var .... Peki ben hafta sonu mükemmel umuyoruz. Pek çok sarılarak, Marta.

    YanıtlaSil
  18. karnım acıktı tariflerinize bakarken ellerinize sağlık çok pratik olmus.sabah ilk iş milföy alma ve bu nefs börekleri ypmak

    YanıtlaSil
  19. Pratik ama bir o kadar da lezzetli bir tarif çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  20. Canım,
    haklısın felakete üzülmemek mümkün mü? Allah yardımcıları olsun.
    Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. İştah açıcı ve çok doyurucu olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil