5 Ekim 2011 Çarşamba

PEYNİRLİ İRMİK HELVASI

  Bu güzel güneşli güne çok sevdiğim tatlılardan bir tanesi ile başlamak istedim.Tatlı tatlı geçsin günümüz diye...Peynirli hali,irmik helvasının en sevdiğim hali diyebilirim,uzun zamandır yapmak aklımdaydı,kayınvalidemler geldiğinde yaptım.Bu irmik helvası sadesinden biraz daha fazla şerbetli oluyor,içerisine tuzsuz ve tam yağlı bir peynir kullanmak gerekiyor.Çatalı kaldırınca peyniri arkasından hafifçe uzamalı.En iyi sonucu künefelik Antakya peyniri veya tuzsuz Antep peyniriyle alıyorum,tavsiye ederim.İçerisinde peynir ve tereyağı olduğu için,Hatay'da şerbeti genelde su ve şekerle yapılır ama ben yine de bir bardak süt ekledim.Bir de ilk sıcaklığı çıkar çıkmaz yemek lazım,soğursa aynı lezzeti alamazsınız.




Malzemeler : 2 su bardağı irmik
                      3 yemek kaşığı tepeleme tereyağı
                      300 gr.tuzsuz tam yağlı peynir 
                      2,5 su bardağı toz şeker
                      5 su bardağı su (veya 4 bardak su + 1 bardak süt)

Süslemek için : Toz antep fıstığı
                         Tarçın (İsteğe bağlı)
                     

  • Tencereye tereyağını alıp eritelim,irmiği ekleyelim pembeleşene kadar orta ateşte devamlı karıştırarak kavuralım.
  • Aynı zamanda başka bir tencereye şerbet için su ve şekeri alalım,kaynayınca altını kapatalım.
  • İrmik pembeleşince sıcak şerbeti yavaşça ekleyelim.(Bu aşamada çok dikkatli olalım,çok sıçrıyor.)
  • Tatlıyı bir kere karıştırıp kapağını kapatalım,kısık ateşte kaynasın.
  • Peyniri iri iri doğrayalım,tencereye ekleyelim,karıştırıp kapağı tekrar kapatalım.
  • Bir dakika sonra tatlıyı ocaktan alalım,sıcakken tabaklara servis yapalım.
  • Üzerini toz antep fıstığı ve istersek tarçınla süsleyelim.



   
                         



19 yorum:

  1. Canımmm tam benlik bir tatlı elleri
    ne sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. teyzem yapmıştı bir kere güzel oluyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Olduğum yerde zıplasam, tepinsem bana da gönderir misin? Çok sevdiğim bir tatlı ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Derya,Herbirenk;teşekkürler:)
    Elif;kocaman bir tabak gönderiyorum sana:=)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Künefe canımız çektiğinde bu nefis tatlıyı yapıcaz canım.Nefis görünüyor:)Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Canım nasıl çekti anlatamam..
    Benimde yapmak istediğim bir tarif ama çocuklar yermi yermezmi diye karar veremediğimden ve hepsini kendim yemek zorunda kalırsam diye yapmıyorum.
    Ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  7. Bol lezzet bol kalori diyorsunuz :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. HARİKA OLUR BU YA...
    ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  9. bloğuma üyeliğinizden ulaştım size..:)))harika bir bloğunuz var.bende üyenizim artık:)helva güzel görünüyor,daha önce denememiştim...ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Baharatın kızı;künefenin yerini tutmasa da güzel bir alternatif:)
    Meliha;denemek için bir bardak irmikle yapabilirsin,yemezlerse sorun olmaz:)
    Lengineer;güzelliği garantili:)
    Birincisin;hoşgeldin,teşekkür ederim:)
    Ahu:hoşgeldin,teşekkürler:)
    Elif;evet kalorili ama her zaman yemeyiz olur biter:)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Bu tatlıyı da balığın arkasından mı yediniz yoksa :) Ne güzel gider ama. Tuzsuz yağlı peynir bulmak imkansız buralarda. Bulsam yapardım, bayılıyorum içinde peynir olan tatlılara. Künefe ilk tercihim tabi.. Harika görünüyor canım..

    YanıtlaSil
  13. Hülya;aynen öyle oldu,dediğim peynirleri bulamayanlar tuzsuz dil peyniri kullanıyorlar ama ben hiç denemediğimden sonucu bilemiyorum:)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. gerçekten nefis görünüyo ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Mihrimah,hoşgeldin,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Erguvan, bir kez Hatay'da yemiştim ve çok beğendim. Tarifi paylaştığın için teşekkürler, ellerine sağlık. Tuzsuz Antakya peyniri bulduğumda denemek isterim.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba. Bu peynirleri nereden temin ediyorsunuz. Ben istanbulda yaşıyorum acaba buralarda alabileceğim bir yerler biliyor musun. yardımcı olabilirsen çok sevinirim. Hamile hamile canım çekti olmazki ama bu kadar güzel tarifler paylaşmak :))) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Kubi;kusura bakma sıkıntıya yol açmak istemem ama çaresi var,İstanbul'da yaşarken Eminönü'nden veya Fatih'te Siirt Pazarı'ndan temin edebiliyorduk.Tuzsuz künefelik peyni r veya tuzsuz Antep peyniri olarak isteyebilirsin.İnşallah yardımcı olabilmişimdir.Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  19. :) teşekkürler elbetteki yardımcı oldun. Fatihteki bahsettiğin siirt pazarını biliyorum birkaç kez gitmiştim. inşallah deneyip sana da haber veririm.sevgiler

    YanıtlaSil