25 Ekim 2011 Salı

ŞEHZADE TATLISI

   Bu tatlıyı Oktay Usta'da görüp denemiş ve beğenmiştim.Ramazanda yaptığımda telaştan resimleme imkanım olmamıştı,bu sefer sakin bir zamanda yaptım ve rahatça resimleyebildim.Malum kurban bayramı yaklaştı,bayramlarda tatlı ikram etmek adettendir,tatlı olarak ne yapacağını düşünenlere fikir olabilir.Şimdi bir de Dr.Oetker bu tatlıyı "Sultan Tatlısı"adıyla piyasaya sürmüş,zamandan tasarruf etmek isteyenler için ideal.



Malzemeler : 250 gr.tereyağı veya margarin (oda sıcaklığında)
                      2 yumurta
                      1 çay bardağı toz şeker
                      1 su bardağı irmik
                      1 vanilya 
                      1 kabartma tozu
                      Aldığı kadar un


Mantolamak için: 1/2 su bardağı süt
                             Mor haşhaş

Şerbeti          : 4 su bardağı toz şeker
                        4 su bardağı su
                        1 dilim limon

Üzeri için : 1 su bardağı dörde bölünmüş ceviz içi.

  • Şerbet için şeker ve suyu bir tencereye alalım,kaynamaya bırakalım.
  • Şerbet kaynayınca limon suyu ekleyelim,10 dakika orta ateşte kaynatıp altını kapatalım,şerbet ılınsın.
  • Yoğurma kabına şeker ve irmiği alalım,tereyağı ekleyip yoğuralım.
  • Yumurta ve vanilyayı ekleyip karıştıralım.
  • Kabartma tozu ve aldığı kadar un ekleyip ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuralım.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp önce süte sonra haşhaşa bulayalım ve yuvarlayıp yağladığımız fırın tepsisine dizelim.
  • Üstlerine hafifçe bastırarak ceviz içi yerleştirelim.
  • Önceden ısınmış 200 derecelik fırında 12 dakika pişirelim.
  • Tatlıyı fırından alınca üzerine soğuk şerbeti gezdirelim,şerbeti çekince servis yapalım.
  • Afiyet olsun.






                



6 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık bana tatlı olsun ismi fark etmez:)))öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. İrmikli ve şerbetli tatlılar favorim.Ellerine sağlık,çok leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. görüntü çok güzel tadıda öyledir mutlaka ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Güzel yorumunuza teşekkürler, ama sizin blogdakilerde müthiş.Galiba insan farkına varmadan, alışkanlık yapıp hergün ziyarete çıkıyor. Sizde benim hergün merak ve heyecanla takip ettiğim bloggerlardan birisiniz.
    Tatlı müthiş...

    YanıtlaSil
  6. Deryacığım;maalesef maalesef ben de öyleyim.
    Elif;teşekkür ederim.
    Pembe Kekik;irmikle yapılan tatlıların ağızda dağılan bir yapısı oluyor,ben de seviyorum.
    Şehrinaz;teşekkür ederim.
    Ihlamurcum;sabah sabah utandım,böyle düşünmen beni çok mutlu etti,çok naziksin.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil