3 Kasım 2011 Perşembe

BAYRAM KAVURMASI

    Bayramda ilk gün kurban kesildikten sonra kavurma yapılması gelenek haline gelmiştir.Ben de bugün kurban kavurması tarifi vermek istiyorum.Az malzemeli ve bol lezzetli...

   Ben kuzu eti kullandım,aynı şekilde dana etiyle de yapabilirsiniz ama daha geç pişen bir et olduğunu göz önünde bulundurmak lazım.

Not: Pilavı şehriyeli yapmayacaktım,uykusu gelen oğlum paçamdan çekiştirip ağlamaya başlayınca aklım başımdan gitti:)




Malzemeler : 1 kg. kuzu eti(zar ve sinirleri ayıklanıp,kuşbaşından biraz daha küçük doğranmış)
                      150 gr.kuyruk yağı(küçük küçük doğranmış)
                      1 adet orta boy kuru soğan
                      Tuz,karabiber,kekik

  • Kavurma tavasına kuyruk yağlarını alalım,orta ateşte yağlar eriyene kadar pişirelim.
  • Kuşbaşından ufak kesilmiş etleri yağın üzerine alalım,ocağın altını açalım.
  • Kuru soğanı soyalım ve bütün olarak etlerin ortasına yerleştirelim.Böylece soğanın lezzeti etlere geçecek.
  • Etleri harlı ateşte alt üst edelim ve kavurmayı kısık ateşe alıp tavanın kapağını kapatalım yaklaşık 40-45 dakika ara sıra karıştırarak pişirelim.
  • Ateşten almaya beş dakika kala tuz,karabiber ve kekik ilave edip karıştıralım.
  • Kavurmanın altını kapatalım,soğanı bırakıp etleri servis tabağına alıp sıcak servis yapalım.
  • Afiyet olsun.




12 yorum:

  1. nefis görünüyor gerçektennn:)
    ellerinize sağlık...
    şimdiden hayırlı bayramlar diliyorum sizlere...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor...ellerine sağlık..Şehriyeli pilavda olmuş, olsun şehriyenin kokusu da ayrı bir tat vermiştir.Afiyet olsun...selamlar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım gece yarısı beni bitirdin beni ekran başında..
    Nasıl severim,lokum gibi kuzu kavurmayı..
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum canım benim..

    YanıtlaSil
  4. bence harika görünüyor nefis..şehriyeli pilav daha iyi olmuş bence ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. bayram öncesi canım kavurma istedi bu görüntüyle:)ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık.Ne güzel görünüyor.Çok severim kuzu kavurmayı.Ben şehriyeli pilavı daha çok severim zaten.Çok güzel olmuş bence.

    YanıtlaSil
  7. ilk gün ben de yapıcam inşallah, ellerine sağlık, nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. pilavla sunum harika olmuş canım.ellerine sağlık.hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    ellerine sağlık. Çok et sevmeyen benim bile canım çekti. Missler gibi olmuş.
    Bayramını kutluyorum..Ailenle ve neşeyle geçirmen dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine sağlık yine müthiş bir lezzet çıkartmışsın ortaya.. valla senden görüp mutfağa bir girip bir daha çıkmasam diyorum ne harika şeyler yapıyosun..

    YanıtlaSil
  11. Canısı bayram gelmeden kavurmaları yapmış ve sunmuşsun afiyet olsun
    Bayramını kutlar sağlıklı ve mutlu bayramlar diliyorum

    YanıtlaSil
  12. çok nefis görünüyor ellerine saglık bende deniycem bayramda.şimdiden hayırlı bayramlar.sevgiler.

    YanıtlaSil