25 Kasım 2011 Cuma

GALETA UNLU TATLI VE HİCRİ YENİ YIL


   Bu güzel tatlıyı geçen gün misafirimiz olan çok sevdiğimiz dostlarımız için hazırladım.Misafire ilk defa denenen bir tarif sunmak riskli ama tatlının methini o kadar çok duymuştum ki sorun olacağını hiç düşünmedim.Gerçekten sonuç mükemmeldi,hepimiz çok beğendik,iyi ki yapmışım.

   Tüm dostlarımın Hicri yeni yılını kutlayarak tarifime geçmek istiyorum.








Malzemeler : 4 yumurta
                      1 su bardağı sıvıyağ
                      1 su bardağı galeta unu
                      1 çay bardağı toz şeker
                      1 su bardağı ceviz (çekilmiş)
                      1 su bardağı hindistan cevizi
                      1 kabartma tozu
                      1 vanilya

Kreması      : 1 kg.süt
                      1 su bardağı mısır nişastası
                      1 su bardağı toz şeker
                      1 poşet krem şanti

Şerbeti        : 2,5 su bardağı su
                      2,5 su bardağı toz şeker
                      Çeyrek limon suyu

Üzeri için   : Toz antep fıstığı ve damla çikolata

  • Şerbet için su ve şekeri kaynatalım,limon suyu ekleyip 15 dakika kaynattıktan sonra ateşten alıp,soğutalım.
  • Yumurtaları toz şekerle iyice köpürene kadar çırpalım.
  • Sıvıyağ,çekilmiş ceviz,hindistan cevizi,vanilya,galeta unu ve kabartma tozu ekleyip çırpalım.
  • Yağlanmış büyük boy kenarı tırtıklı cam fırın kabına hamuru boşaltalım.
  • Önceden ısınmış 175 derecelik fırında pişirelim.(kürdan testi ile piştiğini kontrol edelim)
  • Fırından çıkınca soğuk şerbeti dökelim,tatlıyı ılımaya bırakalım.
  • Krema malzemelerini şanti hariç tencereye alalım,sürekli karıştırarak kaynayıp koyulaşana kadar pişirelim.
  • Kremayı ocaktan alınca ara ara karıştırarak soğutalım.
  • Soğuyan kremaya krem şantiyi ekleyip çırpalım ve tatlının üzerine yayalım.
  • Tatlıyı buzdolabında 2 saat dinlendirdikten sonra antep fıstığı ve damla çikolata ile süsleyelim.
  • Dilimleyerek servis yapalım.
  • Afiyet olsun.




29 yorum:

  1. muhteşem bir tatlı olmuş:)
    ellerine sağlık canım..
    ne hoş bir dizayn olmuş süslemelerin:)
    hakkı ile idrak edebilmek dileği ile bu kıymetli günleri...
    sevgilerimle...
    :))

    YanıtlaSil
  2. gerçekden çok güzel ve lezzetli bir tatlı:)ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. vayy super gorunuyor, cevizi haindistan ceviziyle tadi da muhtesem olmali...

    YanıtlaSil
  4. Tatlıyı bir arkadaşımda yemiştim, henüz deneme fırsatım olması.
    Muhteşem görünüyor, ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık, afiyet olsun, nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok güzel bir tatlı iştah kabartıyor sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. ah bu tatlılar...
    hiç vazgeçemeyecekmiyiz ??
    :=))))

    sevgiler ..

    YanıtlaSil
  8. harika bir tatlı:)çokta güzel gözüküyor, süslemeler süper...eminim tadı da öyledir..ellerine sağlık.seninde hicri yeni yılın kutlu olsun..bu mübarek günlerde Allah'ım duaları makbul olan kullardan eylesin...sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım,bu tatlı gerçekten enfes bir lezzet herkese tavsiye olunur:)
    Hicri yeni yılınız kutlu olsun sağlık ,huzur ve bereket getirsin canım..
    mutlu tatiller dilerim...

    YanıtlaSil
  10. bu ne güzellik böyle fıstık ve çikolata çok yakışmış ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. aa hiç duymamıştım galeta unuyla tatlı, ama sunum süsleme süper nasıl beğenilmesin , un yok ya yeterli geliyor mu 1 bardak galeta?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Serra;sadece 1 bardak galeta unu yeterli geliyor,endişelenme,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Canım,
    ellerine sağlık. Harika görünüyor.Beğenilmemesi mümkün mü?
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. işte bu.çok güzel olmuş yenge.benim denemek istedigim tatlıydı bu ama içine hindistan cevizi koymasam nasıl olur acaba?kıvamını tuttura bilirmiyim ?ellerine saglık.sevgilerle .eltin.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba canım,
    içine konan hindistan cevizi kıvam için önemli çünkü 1 su bardağı konuyor.Senin alerjin olduğu için tatlıyı yarım ölçü deneme amaçlı yapıp,koymadığın hinditan cevizi kadar galeta unu ekleyerek yapabilirsin.Bakalım nasıl olacak?

    YanıtlaSil
  16. Canımmm ellerine sağlık tatlın sabah sabah aklımı başımdan aldı öpüyorum.

    YanıtlaSil
  17. Tatlı çok güzel görünüyor artık doyasıya yiyemesekde tadına bakıyoruz,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık,nefis görünüyor.Süslemeler de çok güzel olmuş.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. ben casaret edemezdim herhalde.misafirlere daha önce denemedigim bir tarifi yapmayı.ama bravo sana.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  20. Nefissss görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  21. haftaya benimde günüm var denesemmi acaba diye düşünüyorum dur bakalım not ettim...
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. cnm süper görünüyor bi tatlı sever olarak olsada yesem dedim:)

    YanıtlaSil
  23. tatlı çok güzel görünüyor, çok iştah açıcı harika olmuş. ellerine sağlık .

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  24. Harika görünüyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  25. Ellerine sağlık canım,
    Lezzeti görüntüsünden belli oluyor zaten.
    Benzerini de ben yapıyorum ama galeta ve hindistan cevizli nefis olduğuna eminim.Denenecekler listesine aldım bile:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  26. bir türlü sıra gelmeyen bir tarif daha:D
    ellerine sağlık canım bende bir gün yapacağımm biliyorumm:D

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar canim, gercekten de harika oluyor, senin sunum da harika olmus, ellerine saglik,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  28. ellerıne sağlık canım gerçekten guzel oluyor senınkıde harıka olmus

    YanıtlaSil
  29. deryaaaaaaaaaa31 Mart 2012 09:50

    ilk yaptığımda çok güzel olmuştu bugünde arkadaşımın isteği üzerine onun misafirlerine yapıyorum... umarım güzel olur denemeyenler kesin denesinler harika bir tat ;)

    YanıtlaSil