14 Kasım 2011 Pazartesi

ZEYTİNLİ VE MANTARLI PİLİÇ BAGET


  Tüm dostlarıma keyifli bir hafta diliyorum.Bayram sonrası herkeste ufaktan bir "etten sıkıldım"serzenişleri yükselince haftaya arşivden bir tavuk yemeği ile başlamak istedim.Kırmızı etten sıkılanlara ve her daim beyaz eti tercih edenlere sevgilerimle...
   





Malzemeler : 8 adet piliç baget
                      1 adet iri kuru soğan
                      300 gr.mantar
                      4 adet domates
                      1 su bardağı  siyah zeytin
                      2 diş sarımsak
                      1 tutam maydanoz
                      Tuz,karabiber
                      Pulbiber( acı sevenlere)
                      2 yemek kaşığı tereyağı(silme)
                   

  • Tereyağını derince bir tavaya alıp ısıtalım,bagetleri ekleyip orta ateşte her tarafını eşit şekilde pişirelim.
  • Soğanı iri yemeklik doğrayıp tavuklara ilave edelim.
  • Soğanlar sararınca iri doğradığımız mantarları ekleyip alt üst edelim.
  • Domatesleri soyup küp küp doğrayalım,sarımsakları kıyalım ve yemeğe ekleyelim.
  • Tuz,karabiber ve istersek pulbiberle lezzetlendirelim.
  • Yemeği kısık ateşte 20-25 dakika pişirelim.
  • Ateşten alınca siyah zeytinleri ve kıyılmış maydanozu ekleyip servis yapalım.
  • Afiyet olsun.



10 yorum:

  1. Kırmızısındanda,beyazındanda hiç bıkmam hiç..:))
    Nefiss görünüyor canım benim..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. etkileyiciiii...nefisss...iştah açıcı olmuş canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok iştah açıcı görünüyor..sunumda öyle..eline sağlık...sevgiler..selamlar...

    YanıtlaSil
  4. Canımmm enfes bir görüntü ellerine sağlık.Şimdi olsa nasıl yerdim:)öpü
    yorum.

    YanıtlaSil
  5. canım benim yine harika bir yemek tarifi vermişsin ahh bana gönderiversen.....bir yandan çamaşır bir yandan hastalık uğraşıyorum valla..

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten de bugün ikimizinde tavuk günüymüş, elinize sağlık.Görüntü süper...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize saglik zeytin cok güzel bir fikir hic denemedim .
    Güzel görünüyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. Çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Zeytinli olması da ayrı bir güzel.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Canım şahane gözüküyor,çok güzel kızarmış,ellerine,emeğine sağlık..
    Tavuğun her türlüsüne varım,özellikle de fırında pişenine:)
    İlk fırsatta denicem inşAllah..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  10. bıkmamız iki gün sürer taş çatlasın:)
    herikisine de her zaman eveeett:)
    ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil