22 Kasım 2011 Salı

TON BALIKLI PİZZA

   Herkese kucak dolusu sevgiler,dostlar;

   Pizza yaptığımda her seferinde farklı malzemeler kullanmaya çalışıyorum.Ton balığı da sevdiğim pizza malzemelerinden,çok yakıştırıyorum.Bir de esasen ince hamuru tercih ederim fakat bu defa hamurunu biraz kalın yaptım.Pizzayı büyük boy tırtıklı yuvarlak cam kalıpta pişirdim.İnce hamurda ısrarcı olanlar fırın tepsisi kullanıp üst malzemeyi artırabilirler.






Malzemeler : 3 su bardağı un
                      1/2 paket yaşmaya
                      1/2 çay bardağı sıvıyağ
                      1 çay bardağı ılık su + aldığı kadar su
                      1 kesme şeker
                      1 çay kaşığı tuz

Sosu         :  1 tutam fesleğen (Taze yoksa kuru )
                    2 diş sarımsak
                    2 yemek kaşığı zeytinyağı 
                    Tuz

Üzeri        : 1 kutu ton balığı (160 gr.)
                   1 adet orta boy mor soğan
                   1 adet yeşil biber
                   1 su bardağı mısır
                   12 adet siyah zeytin (çekirdekleri çıkarılıp dilimlenmiş)
                   2 su bardağına yakın rende kaşar peyniri
                   Karabiber

  • Yaşmayayı 1 çay bardağı ılık suya kesme şekerle beraber atıp eritelim.
  • Hamur kabına unu alalım,ortasını açıp,sıvıyağı,erimiş olan mayayı,tuzu ekleyip karıştıralım.
  • Hamuru toparlayana kadar azar azar su ekleyelim,yumuşak bir hamur olacak.
  • Yoğrulan hamur üzerine temiz bir bez örtelim,ılık bir ortamda 1/2 saat  mayalandıralım.
  • Mayalanan hamuru yağladığımız fırın kabına eşit şekilde yayalım.
  • Sos için sarımsakları ezelim,zeytinyağı,incecik kıyılmış fesleğen,tuz ekleyip hamurun üzerine yayalım.
  • Sosun üzerine dilimlenmiş siyah zeytinleri,süzülmüş ton balığını,mısırları,küp küp doğranmış yeşil biberleri,halka doğranmış mor soğanı yerleştirip,karabiber serpelim.
  • 220 derece ısınmış fırında 20 dakika pişirelim,pizzayı fırından alıp kaşar peyniri serpelim ve peynir eriyene kadar fırınlayıp çıkaralım.
  • Sıcak servis yapalım.
  • Afiyet olsun.




23 yorum:

  1. Balıklı hiç denemedim güzel görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım ton balığını pizza ve makarna
    da çok severim ellerine sağlık.Bir
    dilimde bana varmı:)))öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. valla hiç aklıma gelmemişti ton blık kullanmak süper fikr
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Anneannenin emekleri ;ton balığı seviyorsanız muhakkak seversiniz.
    Deryacığım;olmaz mı,hepimize yeter.

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canımm..
    nefis görüünyor pizza:)
    harikaaaaaa:)
    hiç balıklı yapmamıştım ama tavuk etli gibi olur değil mi:)

    YanıtlaSil
  6. Pizzaaa hemde ton balıklı offf..:))
    Ellerine sağlık canımcım..
    Süper görünüyor.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Lezzetli tatlar,Meliha,Canboğazdan teşekkür ederim.
    Deniz;evet biraz benzer,sosundaki sarımsak ve üzerindeki soğanla çok leziz oluyor.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. nefis gözüküyor...kızlar 2 gündür pizza diye tutturdular..bari bende yapmışken ton balıklı deneyeyim:)ellerine sağlık..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. bende pizzayı çok seven biri olarak olsada yesem dedim çok güzel görünüyo ellerine saglık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ne nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. nefis görünüyor ellerine saglık eltıcım.benim kızımda bayılıyor.ama soganlahiç denememiştim.öptüm eltin

    YanıtlaSil
  12. Ben de ton balıklı pizza severim. Malzemelere bir de domates girerse tam benlik olacak. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Ton balığı,mısır kızım görmesin hemen ister.Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.Her zamanki gibi.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. ben ton balıklısının yanından bile geçmem amma öyle bir baştan çıkarıcı ki kaç dilim yerdim artık bilemiyorum:) enfes gözüküyor sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  15. Ton balıklı hiç denememiştim ama neden olmasın. Çok da güzel görünüyor, ellerinize sağlık.
    Güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
  16. Ben pizzayı evde yapmayı bir türlü beceremiyorum. Hazır gibi güzel olmuyor hamuru. Bunu yapsam olur mu acaba diye düşünüyorum şimdi. Çok hoş görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. offf :) dedirtiyo adama bu goruntu.
    kaba kaçti affiniza siginiyorum aam harika olmus !!!!

    YanıtlaSil
  18. º°♥❤ Olá, passei para uma visitinha!
    ❤ A fotografia da pizza é deliciosa.
    ❤ Hummmmm!!! Deu água na boca.
    º°❤ Beijinhos do Brasil

    YanıtlaSil
  19. Canım eline sağlık harika görünüyor bayılrım ton balıklı pizzaya sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Ben çok severim ton balikli pizzayi seninki harika gorunuyor canim ellerin dert görmezsin

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık canım,ton balıklısını hiç denemedim,acaba olurmu kokarmı diye,ama nefis görünüyor belki bende denerim,sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Bizim evde en çok tatil gün ton balıklı pizza pişer, eşim bayılır. Ben daha farklı yaparım ama sizin kide nefis olmuş.İyi bir alternatif oldu , benim içinde.
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil