17 Kasım 2011 Perşembe

MANDALİNALI KEPEKLİ KEK

   Gününüz aydın olsun;

   Kepekli un kullanarak,mis gibi mandalina kokan bir kek hazırladım.Çocuklar mandalinayı çok  sever,üstelik benim gibi yemek için tatlanmasını da beklemezler.Tezgahlarda görünür görünmez henüz yeşilken yemeye başlarlar.O nedenle bu keki de seveceklerdir.

  Kek tarifimi Sevgili Çaçaron bloğun etkinliğine göndermek istiyorum.





Malzemeler : 3 yumurta
                      2 su bardağı toz şeker
                      1/2 su bardağı  sıvıyağ
                      1/2 su bardağı yoğurt
                      1 su bardağı mandalina püresi(5-6 adet orta boy mandalinayı blendırdan geçirelim)
                      1 kabartma tozu
                      1 vanilya
                      Aldığı kadar kepekli un (ortalama 3 su bardağı)

Üzeri için  : Pudra şekeri


  • Yumurta ve şekeri köpük köpük olana kadar çırpalım.
  • Sıvıyağ,yoğurt ve mandalina püresini ekleyip karıştıralım.
  • Vanilya,kabartma tozu ve aldığı kadar un ekleyip çırpalım.
  • Yağlanmış kek kalıbına boşaltalım.
  • 180 derece ısınmış fırında pişirelim.(kürdan testi yapalım,temiz çıkınca fırından alalım.)
  • Soğuduktan sonra  kalıbı ters çevirerek keki çıkaralım.
  • Üzerine pudra şekeri serpip dilimleyerek servis yapalım.
  • Afiyet olsun.





14 yorum:

  1. Canım günaydın ellerine sağlık maşallah nasılda kabarmış.Bizde çok
    severiz mandalinayı bir dilim alıp ka
    çıyorum öptüm.

    YanıtlaSil
  2. mandalina püreli oluşu çok ilgimi çekti eminim lezzet katmıştır kahvaltıda çeyımın yanına canımistedi:) bende alıyorum bir dilim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık canım nemlı nemlı bol kokulu bır kek olmuş,sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. mis gibi mandalına kokusu harika olmuştur kekte canım.çokta güzel kabarmış.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor ellerie sağlık canımm..
    mandalinayı püre yaparak keke koyma fikrini çok beğendim:)

    YanıtlaSil
  6. tam kış keki olmus, bir bardak cayin yanina harika...

    YanıtlaSil
  7. TAM DA MEVSİMİ, NEFİS, ELLERİNE SAĞLIK.MANDALİNANIN KABUKLARINI SOYMALI MIYIZ?

    YanıtlaSil
  8. Noblesseciğim;mandalina kabuklarını soyduktan sonra püre yapmalıyız yoksa acı olur,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili arkadaşım çok teşekkür ediyorum güzel tariflerin için..

    http://yasamladans.blogspot.com/2011/11/caykahve-bahane-etkinligimiz-keyifle.html

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel kabarmış,çok güzel görünüyor.Mandalinalı da nefis olmuştur.Ellerine sağlık canım.Görüntü süper,kusursuz.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık ne hoş aroma vermiştir mandalina ..yumuşacık da olmuştur hımmm...çok lezzetli olduğuna eminim...afiyet olsun..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık farklı ve özel bir tarif olmuş denemeliyim esenkal

    YanıtlaSil
  13. Bizde aksine hiç sevmiyor çocuklar mandalinayı, geçenelrde aldım ama hepsini yemek yemek zorunda kaldım.
    Ellerine sağlık canım..
    Ne güzel kabarmış..

    YanıtlaSil
  14. Mis gibi mandalina kokmuştur şimdi,ellerine sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil