21 Kasım 2011 Pazartesi

ÇİKOLATALI YOĞURT TATLISI


   Yoğurt tatlısı ara sıra yaptığım bir tarif.Lezzet Dergisinin "Şımartan Tatlar"ekinde çikolatalısını görünce denemeliyim demiştim.İlk fırsatta denedim,çikolata ile şerbetin uyumunu biz çok beğendik.

   Hepinize güzel ve mutlu bir hafta dileyerek tarifini veriyorum.







Malzemeler : 3 yumurta
                      1 su bardağı toz şeker
                      1/2 çay bardağı sıvıyağ
                      1 su bardağı yoğurt
                      1/2 su bardağı irmik
                      100 gr.çikolata (benmari usulü eritilmiş 80 gr.lık bitter çikolata kullandım)
                      1 yemek kaşığı kakao (2 yemek kaşığı dolusu kakao ekledim)
                      1 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
                      1 vanilya
                      1 kabartma tozu

Şerbeti       :  3 su bardağı toz şeker
                      3 su bardağı su
                      1 yemek kaşığı limon suyu

Üzeri         :  Toz antep fıstığı
                     Dilimlenmiş portakal (mandalina kulandım)
                      
  • Şerbet için şeker ve suyu kaynatalım,kaynayınca limon suyu ekleyip 20 dakika sonra ateşten alıp soğutalım. 
  • Yumurtalarla şekeri mikserle çırpalım.
  • Sıvıyağ,yoğurt,irmik,kakao,çikolata,vanilya,kabartma tozu ve un ekleyip çırpmaya devam edelim.
  • Yağlanmış fırın kabına hamuru boşaltalım.
  • Önceden ısınmış 160 derecede pişirelim.(Piştiğini kek gibi kürdan testi ile kontrol edelim)
  • Fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbeti gezdirelim.
  • Soğuduktan sonra dilimleyip,antep fıstığı ve portakal dilimleriyle süsleyelim.
  • Afiyet olsun.

Benmari usulü eritme : Bir tencereye su doldurup ocağa alalım ve suyu kaynamaya bırakalım.Isıya dayanıklı daha küçük bir kaba çikolatayı alıp tencere üzerine oturtalım.kaynayan su buharının sıcaklığı ile çikolatayı eritelim.



18 yorum:

  1. Haftaya tatlı başlamışsın.Fotoğrafların çok güzel.Tatlın çok güzel kabarmış.Dört dörtlük bir tarif.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. oy oy oy misler gibi olmuş enfes bir tatlıdır kendileri senin ellerinden lezzeti dahada bir artmıştır ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Canımmm ellerine sağlık enfes görü
    nüyor.Mutlu haftalar diliyor öpüyo
    rum.

    YanıtlaSil
  4. çukulatalısını hiç denememiştim, çocukların seveceği bir tatlı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ne güzel kabarmış...ellerine sağlık..bu arada resimler de çok güzel çıkmış:)ben resimlerde açıyı yakalayamıyorum..:( yani hem tatlın hemde resimler 10 puan..:)sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Yogurt tatlisini cok severim ama cikolatalisini denememistim. Harika gorunuyor, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  7. bayıldım görüntü süper eminimki lezzetide muhteşemdir. ellerine sağlık. sayfanızı çok beğendim sizi izlemeye aldım bende beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Yikiyor ortaligi vallah, tam benlik, ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  10. ımm tatlının her hali başka bir güzel fotoğrafatan lezzet fışkırıyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Muhteşem görünüyor,çikolatalı olması da ayrıca lezzet bombası ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Oyyy oyyyy yoğurt tatlısı hemide çikolatalı..:))
    Güzel olmaz olurmu hiç..
    Canımcım ellerine sağlık.
    Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  13. vay vay vayyy bu ne güzel görüntüü:))
    ellerinize sağlık olsun:)
    harika görünüyor off:))

    YanıtlaSil
  14. Çikolatalı ve şerbetli... Ki yoğurt tatlısını çok severim, sünger gibi yumuşak yumuşak. Tatmak lazım.

    YanıtlaSil
  15. Yoğurt tatlısını çikolatalı hiç denemedim, muhteşem gözüküyor. Harika tatlarda buluşma dileğiyle.

    YanıtlaSil
  16. gerçek den çok güzel ve farklı olmuş.bizim evde çikolatalı ve kakaolu lezzetler çok sevilir bu tarifide denemem lazım:) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. canım yogurt tatlısını cok severım ne yalan soyleyeyım uzun zamandır da yemıyorum ,uzun zamandır yemıyorum ya bak şimdi nasıl canım çektı ,ellerıne sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. birebir tadan biri olarak söyliyorum:sitedeki herkese tavsye ediyorum tatlı seven herkes denesi.gercekte yengecim çok güzeldi ellerine saglık.teşekkürler.eltin.

    YanıtlaSil