18 Kasım 2011 Cuma

GÜVEÇTE FIRIN KABURGA


    Haftayı nasıl geçtiğin anlamadığım bir hızla bitirdik.Zamanın bu kadar hızlı akması bazen ürkütücü oluyor.O zaman çevreme,çocuklara daha bir dikkatli bakıyorum.Hiç bir ayrıntıyı  kaçırmamaya,her dakikayı daha dolu dolu yaşamaya çalışıyorum.Küçük oğlum yürümeye başlayıp,ev içerisinde hareket özgürlüğüne kavuştuğundan beri elinin yetiştiği yerlerde dağılmayan çekmece,dolap kalmadı.Artık O'na bu nedenle kızmıyorum,şu an dünyayı keşfetme telaşında.Aradığımız bir şeyi bambaşka yerlerde buluyoruz o ayrı...Deterjan,kırılacak eşya vs. olan dolapları bağlıyorum ama hepsini kapatmam  mümkün değil çünkü sürekli kullanılıyor.Gün boyunca arkasında dolaşıp sayamayacağım kadar çok arkasını topluyorum.Ben hangi odada olursam yanıma geliyor,özellikle mutfak dolapları elinden neler çekiyor bilseniz.Yemek yapana kadar mutfakta adım atacak nokta kalmıyor.Abisinde de  hemen hemen aynı şeyleri yaşamıştık,biraz daha sabretmem gerekecek galiba ben de sabrediyorum.Allah izin verirse büyüyecekler,o zaman yürürken ayağıma batan oyuncakları çok özleyeceğim.

   Hepinize güzel bir cuma günü dileyerek tarifime geçiyorum.




Malzemeler : 1 kg. kuzu kaburga (yağları alınmış,küçük parçalara ayrılmış)
                      5 adet orta boy patates
                      2 adet kuru soğan
                      5 diş sarımsak
                      4 adet domates
                      4 adet yeşil biber
                      1  çorba kaşığı domates salçası
                      Tuz,karabiber,kekik
                      Sıvıyağ
                      1,5 su bardağı su
                      
  • Patates,soğan ve sarımsakları soyup iri iri doğrayalım. (Uzun süre pişeceğinden küçük doğrasanız erir)
  • Derin bir kaba kaburga,patates,soğan,sarımsakları alalım.Salça,tuz,sıvıyağ,karabiber ve bolca kekik ilave edip harmanlayalım.
  • Güveç tepsisine harmanladığımız malzemeyi yayıp,1,5 bardak suyu gezdirelim.
  • Üzerini folyo ile hava almayacak şekilde kapatalım,güveci fırına alıp,200 derecede bir buçuk saat pişirelim.
  • Domates ve biberleri dilimleyelim.
  • Güveç tepsisinden folyoyu alıp 20 dakika daha pişirdikten sonra,yemeğin üzerine domates ve biberleri yerleştirelim, 10 dakika daha fırınlayıp alalım.
  • Sıcak sıcak servis yapalım.
  • Afiyet olsun.






14 yorum:

  1. ne güzel söylemişsin büyüdüklerinde ayagımıza batan oyuncakları gerçekten özleyecegiz.Allah yavrularımıza ve bütün yavrulara saglık,mutluluk versin.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. oy oy oy enfes bir görüntü eminimki tadı da görüntüsü kadar harikadır.... bayıldım valla. keşke eşimde böyle yemekler yesede bende yapsam.....

    YanıtlaSil
  3. o günler çabucak gelip geçiyor ne zaman büyüyorlar anlamıyorsun. elinde tencerelerle oynayan oğlum şimdi liseye gidiyor:) allah hepsine sağlıklı uzun ömürler versin.

    yemekte çok leziz görünüyor güveçte de olunca mis:) elerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık nasıl enfes bir görüntü öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. ALLAH bütün çocuklara sağlıklı uzun ömür versin canım.büyünce küçüklük günlerini özlüyosun.yemekte harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. canımm benimm:)
    hepimiz bu güzell ve tatlı anları yaşadıkk ve bitti..
    tüm bu dağınıkları özlüyor insan onlar büyüyünce...
    :))
    rabbim uzun ömür versin hepimizin ewladına...
    yemeğine bir dilim ekmekle eşlik etmek istedim...
    şöylee ekmeği bana bana:))
    ellerine sağlık canısı..
    sevgi ve muhabbetle...
    mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  7. ben şimdi o durumdayım, evin heryerine dağılmış oyuncakları toplarkenki kızgınlıklarımı hatırlıyorumda..çok özlüyorum bazen o günleri.
    Kaburga nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyorrr.. ellerinize sağlık :) güveçte yapılan yemeklerin tadı bir başka oluyor kesinlikllee..

    YanıtlaSil
  9. Canım benim aynı durum bizdede var.
    En küöleri olan kızım iki abisindende daha yaramaz ve karıştırmadığı dolap kalmadı..
    Bütün gün ev toplıyorum ama iyi olsunlarda varsın dağıtsınlar dimi ama..:))
    Yemeğin tam benlik..
    Benim gibi bir et sever için müthi bir lezzet..
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. canları sağ olsun da dağıtsınlar..bu günler dediğin gibi çabuk geçiyor ve özleniyor...yemeğin nefis...ellerine sağlık..afiyet olsun..sevgiler ve selamlar..

    YanıtlaSil
  11. Harika bir görüntü,nefis bir lezzet ellerine sağlık.Çocuklar için de gerçekten özlüyor insan ayağına batan oyuncakları.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Erguvan vakti,
    Zamanında avucumun içinde kalan ellin içinde elim kayboluyor, Otobüste veya başka bir yerde ben cam kenarında oturuyorum, ve diğerleri .
    Herşeyden ödün verdim ama oğlumla geçireceğim zamandan ödün vermemme rağmen,ne zaman oldu diyorum.
    Sevdiklerinizle hep mutlu olun.
    Kaburga da bir harika, afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten öyle, ben o kadar çok özlüyorum ki oğlumun bebekliğini.. Çocuklar çok çabuk büyüyorlar malesef. Allah hepsine hayırlı ve güzel bir ömür versin.

    Güvecin nefis bayılırım toprak kapta pişen yemeklere.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  14. Hello, Erguvan Vakti.

     Lovely and sweet your works !!
     with awe inspiring...

    Thank you World-wide LOVE and, encouragement.

    The traditional celebration, with kimono infants.

    Japanese colored leaves, in heartwarming space.

    The prayer for all peace.

    Have a good weekend.
    Greetings.
    From Japan, ruma ❀

    YanıtlaSil