9 Aralık 2011 Cuma

HAMSİ KUŞU

 
Karadenizliler kadar olmasa da hamsiyi çok severim,eşim de öyle.
Tatlısını yiyecek kadar değil ama belki de çok güzeldir,hiç denemedim.
Hamsiyi en çok tava olarak tüketiyoruz ,bu sefer uzun zamandır aklımda olan bu tarifi denedim.
Denedim denemesine de ben o kadar el oyalayıcı olduğunu düşünemedim yoksa hiç girişir miydim,haaayıırrr:=)))
Hele hele sonlara doğru resmen fenalık geçirdiğimi söyleyebilirim.
Ben bu kadar ince işçilik isteyen yemek yapacak olsam şimdiye çoktaaan yaparım içli köfte,mantı,yuvarlama,kaburga dolma (başka ne var?),koyarım bloğun ağır topları köşesine,atarım havamı,değil mi ama?:)))
Bundan sonra bizim eve girecek hamsilerin kaderi yine tava olmak olacak,belki bazen buğulama,aayyy unutuyordum bazen de pilav,bir deee...








Malzemeler : 500 gr. hamsi
                      Çeyrek demet maydanoz
                      1 büyük kuru soğan
                      Mısır unu
                      Un
                      1 yumurta
                      Sıvıyağ
                      Tuz,karabiber

  • Hamsilerin içini temizleyip,başını,ortadaki kılçığını ve kuyruğunu alalım.
  • Ayıkladıktan sonra yıkayıp süzelim,tuz ve karabiber serpelim.
  • Kuru soğanı çok incecik yarım ay doğrayıp,azıcık tuzla ovalayalım.
  • Maydanozu kıyıp soğanla karıştıralım.
  • Bir tabağa un,diğerine mısır unu koyalım,sonuncuya  yumurtayı kırıp çırpalım.
  • Elimize iç kısmı yukarıya bakacak şekilde bir hamsi alalım,ortasına soğanlı içten koyup diğer hamsiyi(bu sefer içi aşağıya bakacak) üzerine kapatalım.
  • Bu şekilde hazırladığımız hamsileri önce una,sonra yumurtaya en son mısır ununa bulayıp kızartalım ve havlu kağıt üzerine alalım.
  • Kızarttığımız hamsi kuşlarını sıcak sıcak servis yapalım.
  • Afiyet olsun.


              


17 yorum:

  1. Eline sağlık, gözümü korkuttun, denemedim, denemem. Tavası, fırını neyime yetmez, soğanı da yanında yer kalkarım.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık süper gözüküyor
    ayy nasıl canım çekti

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık mis gibi olmuş öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. en sevdiğim balık, enfes görünüyor, kokusu burnuma geldi:)))ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik ama bu resim beni kotu yapti. Haftalardir canim balik istiyor ama burada Turkiye'de ki baliklar yok:( of ...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. hımmm harika ellerine sağlık:) yenmezmi bu bayıla bayıla yenir:)
    sevgileirmle..

    YanıtlaSil
  7. hamsiye gelll:)) ben giresunlym canım hamsi delisiyiz ailecek:))eline sağlık her türlü tüketiriz valla:))

    YanıtlaSil
  8. Seni epey yormuş ama canım buradan enfes gözüküyor ellerine sağlık eminim lezzeti enfes olmuştur:)
    tekrar haırla bence topla eşi dostu komşuyu el birliği ile:)
    neden olmasın.
    Bu yazıdan sonra ben böyle yapmaya niyetlendim:)
    öperim seni.Mutlu hafta sonları dilerim...

    YanıtlaSil
  9. çok yormuş seni ama tadı da harika olmuştur..ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  10. yapımı benide sinir ediyor:) ama çocuklarım böyle seviyor onlar için katlanıyorum:)) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık.Yorucu olmuş ama çok nefis...Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık. Missler gibi olmuş. Güzel olan şeyler neden bu kadar uğraştırıcı olurlar acaba.Üstüne iki dakikada da bitmesi var. Ama emeğine değmiş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. İyi sabretmişsiniz valla. Elinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Hamsi güzeldir ama ben ne yaparim, nede benim karadenizli arkadaslarda yedim, yakinda olsaydim denemeye muhakkak gelirdim, nefis görünüyor canim, ellerine saglik,
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  15. mmmm..
    miss.
    mutfak dili, ve senin mutfağın bu gün aynı kaynamış gülüm:)
    ellerine sağlık..
    harikalar..
    aldım bir tanecik..
    sevgilerimle..:)

    YanıtlaSil
  16. Seni biraz yormuş ama ortaya harika bir sonuç çıkmış. Nefis olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  17. Ah ah ah ama nefis olur bu. Bence tüm zahmetine değer. Sardalya ile de yapılır. Hatta sardalya ile daha da lezzetli olur. Ben de çok yaparım. Ellerine sağlık. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil