2 Aralık 2011 Cuma

KRUTONLU PEYNİR ÇORBASI

   İçimi hafif,yapması kolay,lezzetli bir çorba.Tereyağlı kruton ekmekler lezzetini artırıyor.İçerisine kuru nane yerine taze fesleğen de ekleyebilirsiniz.

Kruton Ekmek Yapımı : Dilimlenmiş ekmekleri küçük küp küp doğrayalım.Tereyağı veya sıvıyağını kızdırıp doğradığımız ekmekleri atalım ve karıştırarak kızartalım.Ekmeklerin yağsız olmasını isteyenler fırınlayabilirler.




Malzemeler : 3 çorba kaşığı dolusu beyaz peynir (çatalla ezelim)
                      2 yumurta sarısı
                      1 su bardağı süt
                      2 çorba kaşığı un
                      4,5 su  bardağı su
                      1 çorba kaşığı tereyağı
                      Tuz
                      Kuru nane
                      Kruton ekmek

  • Yumurtaları çırpalım,un ekleyip çırpmaya devam edelim.
  • Azar azar süt ekleyip,pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpalım.(blendır da kullanılabilir.)
  • En son suyu ekleyip ocağa alalım ve kaynayıp koyulaşana kadar karıştırarak pişirelim.
  • Koyulaşan çorbaya ezilmiş peynir ekleyip karıştıralım ve ateşten alalım.
  • Tereyağını ayrı bir tavada eritip naneyi ekleyelim.
  • Çorbayı servis yaparken naneli tereyağını gezdirelim.
  • Üzerine kruton ekmekleri serpelim ve servis yapalım.
  • Afiyet olsun.








8 yorum:

  1. Canım maşallah hızına yetişemiyorum
    çorban enfes ellerine sağlık.Mutlu hafta sonları diliyor öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Canım benim hızlı başlıyorum da sonu gelmiyor.İngiliz gibi bitiremiyorum:=)))

    YanıtlaSil
  3. maşallah size..tarifler daha doğrusu bombalar peş peşe patlıyor:)kızarmış ekmek bende yapıyorum çorbalara ama peynir çorbası ilk duyuyorum..not aldım..:)ellerine sağlık..sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  4. Nefis.Fesleğenli krutonu çok severim.Çorban da bir harika.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. peynırlı corba mı ilk kez duydum canım denemekte fayda var ellerıne sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. peynirli çorba tarifini çok tuttum ellerine sağlık..biberiyede yakışır diye düşündüm biran denemeli

    YanıtlaSil
  7. çorba güzel,
    krutonlar ise nefis oluyor !!
    afiyetler olsun..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Helle aşı diye bir çorba var çok severim o çorbayı mihaliç peyniri ile hazırlanır.Bu çorbayı da deneyeceğim canım ellerine sağlık..
    öperim seni.
    mutlu tatiller...

    YanıtlaSil